شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#وزارت

لایروبی مسیر آب‌ها و تامین میزان حق‌آبه‌ برنامه سازمان محیط زیست برای تالاب میانکاله

  • اخبار محیط زیست

  • لایروبی مسیر آب‌ها و تامین میزان حق‌آبه‌ برنامه سازمان محیط زیست برای تالاب میانکاله

    رئیس سازمان محیط زیست گفت: لایروبی مسیر آب‌ها و بررسی میزان حق‌آبه که وزارت نیرو مکلف به تامین آن است را در دستور کار داریم.

    به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سلاجقه درباره احیای تالاب میانکاله اظهار کرد: طرح جامع میانکاله از جمله طرح‌های است که سازمان محیط زیست به عنوان مجموعه نظارتی و حاکمیتی پیگیری آن را در دستور کار دارد و  سایر سازمان‌ها از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت، مدیران زیر مجموعه وزارت نیرو نیز مکلف شده‌اند وظایف خود را در طرح احیای تالاب انجام دهند.

    وی ادامه داد: محیط زیست در حال پیگیری این طرح از سوی دستگاه‌های مختلف است و تغییر کاربری‌ها، تعرض، ورودی آب و غیره در این طرح مدنظر قرار گرفته است و باید به این تالاب توجه ملی شود.

    سلاجقه اضافه کرد: تالاب میانکاله  متاثر از شرایط اقلیمی کشور و جهان در بحث خشکسالی قرار گرفته است ، روند عقب‌نشینی دریای خزر در سال‌های جاری هم ادامه پیدا کرده است و کاهش سطح آب باعث می‌شود که حجم خشکی‌زایی خلیج افزایش پیدا کند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: با توجه به خشکسالی, میزان ورودی آب به خلیج میانکاله کاهش پیدا کرده و حدود 15 هزار هکتار از تالاب میانکاله به جمع اراضی خشک کشور اضافه شده است لذا نیازمند این است که به صورت استانی و ملی نگاه ویژه‌ای به این مجموعه داشته باشیم.

    سلاجقه در رابطه با طرح ملی احیای خلیج میانکاله گفت: لایروبی مسیر آب‌ها و بررسی میزان حق‌آبه‌ای که در سه سناریو کم آبی، پرآبی و میان آبی در نظر گرفته شده و وزارت نیرو هم مکلف به تامین آن است را در دستور کار داریم. بحث تعرض به این مناطق و جلوگیری از تغییرکاربری اراضی نیز موضوعاتی است که دستگاه‌های مرتبط باید انجام دهند.

    انتهای پیام/