شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#قالیباف#زاکانی

دلیل انتخاب زاکانی و قالیباف در هیات امنای دانشگاه آزاد چیست؟

وزیر علوم درباره انتخاب علی زاکانی و محمدباقر قالیباف به عنوان اعضای حقیقی هیات امنای دانشگاه آزاد توضیح داد.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصاد نیوز، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که در بند ج قانون هیات امنا دانشگاه تهران اشاره شده که اعضا باید از شخصیت‌های علمی، فرهنگی یا اجتماعی، محلی و کشوری باشند که نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت مؤسسه مربوط نیز داشته باشند، در حالی که از سوی شما علی زاکانی و محمدباقر قالیباف به عنوان اعضای حقیقی هیات امنا انتخاب شدند، این دو چه نقش موثری در توسعه و پیشرفت دانشگاه تهران داشته‌اند؟ گفت: بحث هیات امنا این است که کسانی انتخاب شوند که بتوانند کمک کنند، دانشگاه‌ها در مسیر رشد قرار بگیرند.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین به بستری‌سازی برای رشد و بلوغ نخبگان کمک کنند.  همیشه هم اینگونه بوده یعنی تعدادی از افرادی که در هیات امنا قرار می‌گیرند  کسانی هستند که مدیریت اجرایی دارند، اهرم‌های قدرت در دست آن‌هاست و می‌توانند دانشگاه‌ها را چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری کمک کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دلیل انتخاب این دو به عنوان اعضای حقیقی هیات امنا گفت: رییس مجلس آقای محمد باقر قالیباف خودشان عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستند و رتبه علمی دانشیاری دارد. همچنین آقای دکتر زاکانی هم یک شخصیت علمی است.

زلفی گل خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه این دو شخصیت علمی هستند، یک شخصیت اجرایی هم هستند که ما با دو هدف که هم علمی بودن و هم اجرایی بودن است این دو نفر را انتخاب کردیم. همچنین می‌خواهیم آنها از پتانسیل و ظرفیت خود برای گسترش دانشگاه‌ها، رشد و بلوغ علم و فناوری استفاده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که آیا این دو نفر با توجه به مسئولیت‌های مهمی که دارند وقت دارند به موضوعاتی که شما به آن اشاره کردید، ورود کنند؟ گفت: هیات امنا هر سال دو جلسه دوساعته دارد و خیلی جلسات زیادی ندارد.

در همین ازتباط: