شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#جمعه#نماز جمعه

سخنان مهم خطیب نماز جمعه در آستانه مذاکرات وین

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به کشورهای اروپایی توصیه کرد که منافع ملت‌های خود را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکایی و رژیم صهیونیستی نکنند.

سخنان مهم خطیب نماز جمعه در آستانه مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید محسن فخری زاده با اشاره به آغاز مذاکرات ۱+۴ با نمایندگان ایران گفت: در آغاز سخن با توجه به آغاز مذاکرات ۱+۴ با جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی به طورخاص چند توصیه دارم. حاکمان و مدیران این کشورها توجه داشته باشند امروز به دلیل استراتژی خشونت که رهبری سیاسی آمریکا را تحت الشعاع قرار داده و نمونه های روشن آن را در منطقه  می‌بینیم و شکست این استراتژی در منطقه و دنیای امروز و حجم  فوق العاده تناقضات در سیاست گذاری برنامه های راهبردی آمریکا و ناتوانی پنتاگون و دستگاه نظامی آمریکا در سرکوب مسلمانان و حرکت‌های مردمی، شاهد کاهش قدرت نرم و غیر ملموس آمریکا هستیم.

وی ادامه داد: سران کشورهای اروپایی امروز با چنین آمریکایی رویارو هستید. آمریکایی که شکست سیاست‌های او در منطقه جنوب غربی آسیا فرا روی جامعه جهانی قرار دارد.

ابوترابی فرد خطاب به حاکمان اروپایی گفت: منافع ملت‌های خود را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکایی و رژیم صهیونیستی نکیند. امروز هر تحلیل‌گیر سیاسی به خوبی می‌داند در آینده نه چندان دور رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و جهان اسلام حضور ندارد. منافع ملتهای اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته گره نزنید. این خطای راهبردی و استراتژیک است.

امام جمعه موقت تهران با بیان  این که منافع ملت‌های اروپایی با منافع ملت‌های آسیایی خصوصا جنوب غرب آسیا گره خورده است گفت:  اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی و علمی و توانایی محور مقاومت نبود اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت و این اقتدار محور مقاومت بود که داعش را سرکوب کرد. پس قدر شناس باشیم  و  منافع ملت‌های خود را ببینیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان علمی کشور گفت: یکی از واقعیت‌های نظام اسلامی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می‌کنند و برای تحقق آن از پای نمی‌نشینند توسعه علمی و فناوری در کشور است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که قدرت محصول  علم و دانش است و دانش قدرت خلق می‌کند، گفت: اگر دانش و علم با تربیت توحیدی گره نخورد راه را برای استثمار ، استعمار و سلطه بر دیگران هموار می‌کند. لذا ریشه  قدرتهای سیاسی و اقتصادی در علم نهفته است.

وی ادامه داد: کشورهایی که امروز خود را مقتدر می‌دانند که البته از نگاه قرآن قدرت واقعی را ندارند در سایه علم  به این جایگاه رسیدند. تنها راهی که می‌تواند ایران را به قدرات برساند حرکت علمی، دستیابی به مرزهای دانش و قرار گرفتن در صف نخست تولید علم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تبدیل جمهوی  اسلامی ایران به مرجع علمی آینده جهان است.