شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#پاکستان

پاکستان: عملی شدن پروژه تاپی به ثبات در افغانستان بستگی دارد

  • اخبار افغانستان

  • پاکستان: عملی شدن پروژه تاپی به ثبات در افغانستان بستگی دارد

    وزیر حکومت مرکزی پاکستان در امور اقتصادی اظهارداشت که ادامه کار پروژه خط لوله انتقال گاز تاپی که به دلیل شرایط کنونی افغانستان به حالت تعلیق درآمده است، دادامه کار آن بستگی به شرایط در این کشور دارد.

    به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عمر ایوب خان» وزیر حکومت مرکزی پاکستان در امور اقتصادی گفت: پس از تثبیت وضعیت در افغانستان، کار ساخت خط لوله انتقال گاز تاپی از سر گرفته می‌شود.

    وی با اشاره به شرایط کنونی افغانستان اظهارداشت: تا زمانی‌که وضعیت در افغانستان تثبیت نشود، اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز تاپی مشکل است.

    خط لوله انتقال گاز تاپی پروژه‌ای است که از طریق آن، گاز ترکمنستان توسط یک خط لوله از طریق افغانستان به پاکستان و هند منتقل خواهد شد.

    وزارت صنعت و تجارت طالبان  آبان ماه اعلام کرد که مقام‌های ترکمنستان و طالبان در ولایت هرات در غرب افغانستان با موضوع همکاری‌های اقتصادی و امنیتی نشستی برگزار کردند.

    براساس بیانیه این نشست، مقامات ترکمنستان و طالبان توافق کردند تا کمیته‌های مشترک دو طرف در بخش‌های صنعت، امنیت، همکاری‌های مرزی، خط آهن و خط لوله انتقال گاز تاپی (ترکمنستان ،افغانستان، پاکستان و هند) کار خود را آغاز کنند.

    همچین  چندی قبل «ملا محمد یعقوب» سرپرست وزارت دفاع طالبان گفته بود، بطور مستقیم مسئولیت نظارت و تامین امنیت پروژه تاپی را به عهده خواهد گرفت و از هیچ تلاشی برای اجرای این پروژه ملی افغانستان دریغ نخواهد کرد.

    انتهای پیام/.