شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#اپل

اپل فروش خود در ترکیه را به دلیل تورم بالا متوقف کرد

  • اخبار اقتصاد جهان

  • اپل فروش خود در ترکیه را به دلیل تورم بالا متوقف کرد

    شرکت اپل به دنبال سقوط ۱۵ درصدی ارزش لیر ترکیه، فروش محصولات خود از وبسایت رسمی اپل در ترکیه را به منظور اصلاح قیمت‌ها متوقف کرد.

    به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شرکت بزرگ اپل فروش محصولات خود از طریق فروشگاه رسمی آنلاین اپل در ترکیه را متوقف و اعلام کرده قیمت‌ها به‌خاطر کاهش شدید ارزش ارز ترکیه باید تغییر کنند.

    وب‌سایت ترکی این شرکت به مصرف‌کنندگان اجازه اضافه کردن محصولات به سبد خرید را نمی‌دهد و روی تمام محصولات این وب‌سایت عبارت «موقتاً در دسترس نیست» درج شده‌است.

    انتظار می‌رود شرکت اپل قیمت محصولات خود را برای جبران کاهش ارزش آنها به خاطر سقوط لیر ترکیه بالا ببرد. ارزش لیر در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم یعنی 13٫5 دربرابر دلار رسید.

    با توجه به این‌که قیمت فروش محصولات اپل در ترکیه مشمول چندین مالیات و هزینه‌های مختلف می‌شود، بسیار بالاتر از قیمت آنها در آمریکا است. اما با سقوط 15 درصدی ارزش لیر، این شرایط تغییر کرده که باعث شد اپل فروش خود را تا اصلاح قیمت‌ها متوقف کند.
    ارز ترکیه بخش کوچکی از سقوط ارزش خود را در روز چهارشنبه جبران کرد و به 12٫6 در برابر دلار رسید. ارزش لیر 40 درصد از ابتدای سال جاری میلادی کاهش‌یافته که 19 درصد آن طی 10 روز گذشته اتفاق افتاده‌است.
    انتهای پیام/65