شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#دارای

۸۵۰ خانوار دارای ۲ معلول در چهارمحال و بختیاری فاقد مسکن

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری: ۸۵۰ خانواده دارای ۲ معلول به بالا در استان با مشکل تامین مسکن روبرو هستند.

به گزارش زنهار؛ نرگس عسگری در نشست با معلولان استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این افراد در فهرست تفاهم‌نامه مشترک سازمان بهزیستی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر ساخت هشت هزار مسکن معلولان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: برنامه سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت هشت هزار مسکن ویژه معلولان یک فرآیند چهار ساله را در پیش دارد و امید است با رایزنی‌های انجام شده، خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر استان تا پایان این مهلت از مسکن بهره‌مند شوند.

عسگری کمک‌هزینه پرداختی بلاعوض برای تأمین مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بهزیستی استان برای واگذاری مسکن به این خانواده‌ها در سطح سازمان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هم کانون ۶۵ درصد از جامعه معلولان کشور بیکار هستند و این آمار در چهارمحال و بختیاری به دلیل قرار گرفتن این استان در صدر استان‌های بیکار کشور از این رقم هم بالاتر است، گفت: مشکل دیگری که باعث بالا رفتن آمار بیکاری معلولان به ویژه معلولان تحصیل‌کرده می‌شود آن است که این افراد برای به پایان بردن فرآیند تحصیلی خود به زمان بیشتری نیاز دارند که این موضوع به طور معمول آن‌ها را با نامتوازن بودن شرایط سنی استخدامی رو به رو می‌کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی از نیاز‌های اساسی در این خصوص، حذف شرط سنی برای معلولان و یا بازنگری در تعیین سقف سنی ویژه معلولان برای شرکت در استخدامی‌ها است.

عسگری محدود شدن پرداخت کمک‌هزینه پرستاری برای نگهداری از معلولان در خانه به معلولان ضایعه نخاعی به دلیل کمبود اعتبارات، مغایرت مبالغ پرداختی کمک‌هزینه معیشتی با سقف مقرر در قانون، زیر پوشش قرار نگرفتن خدمات درمانی و توان‌بخشی معلولان و نامفهوم بودن بحث اختصاص پنج ساعت از برنامه‌های صداوسیما به معلولان در هفته را از دیگر مشکلات موجود در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت دانست.

وی گفت: در صورتی که فراکسیون معلولان در مجلس شورای اسلامی فعال شود می‌توان به تصحیح اشکالات موجود در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت و همچنین بازنگری جدی در اختصاص اعتبارات بهزیستی در بودجه ۱۴۰۱ امیدوار شد.