شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#توافق هسته‌ای

ابراز امیدواری گانتس از حصول توافق هسته‌ای بهتر در مذاکرات وین

وزیر دفاع رژیم صهیونسیتی نسبت به حصول توافق بهتر در مذاکرات آتی وین ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری گانتس از حصول توافق هسته‌ای بهتر در مذاکرات وین

بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم صهیونسیتی روز پنج‌شنبه گفت: وظیفه ما در قبال ایران، اعمال نفوذ بر شرکای‌مان و حفظ گفت‌وگوهای جاری است. وظیفه دوم ما توسعه قدرت نظامی است که به خودی خود مسئله مهمی محسوب می‌شود.

 گانتس ضمن ابراز امیدواری درخصوص حصول توافق بهتر در مذاکرات وین بیان کرد: یک توافق خوب آن است که حفره‌های توافق قبلی در زمینه‌های پیشرفت هسته‌ای، برنامه موشکی، زمان هسته‌ای شدن ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه را پُر کند.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو برجام و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن(خرداد ۱۴۰۰) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر(۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدفش از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد.

 

 

منبع: ايسنا