شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#دولت#یمن

تحولات میدانی یمن| نیروهای ارتش بر فراز کوه‌های «البلق» / اعزام نیروهای تازه‌نفس به جبهه مأرب+ نقشه

  • اخبار آسیای غربی

  • تحولات میدانی یمن| نیروهای ارتش بر فراز کوه‌های «البلق» / اعزام نیروهای تازه‌نفس به جبهه مأرب+ نقشه

    نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی و انصارالله یمن از غرب شهر مأرب پیشروی کرده و مناطقی در کوهستان البلق را به کنترل خود درآوردند.

    به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع قبیله‌ای در استان مأرب واقع در مرکز یمن از پیشروی جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی این کشور در این استان خبر دادند.

    خبرگزاری یمن پرس امروز پنجشنبه به نقل از این منابع گزارش داد که « نیروهای صنعاء عملیات نظامی گسترده‌ای به سمت مواضع نیروهای ائتلاف [سعودی] در سد مأرب انجام داده‌اند.»

    بر اساس این گزارش، ده‌ها نفر از بین دو طرف بعد از نبردهای شدید در این منطقه کشته یا زخمی شده‌اند و طی آن، نیروهای دولت صنعاء موفق شدند که بر کوه‌های بلق میانی، بلق غربی و مناطق گسترده‌ای از بلق غربی سیطره پیدا کنند.

    جنبش انصارالله یمن , کشور یمن , مأرب ,

    به گفته این منابع، «دستاورد نظامی اخیری که نیروهای صنعاء در پاکسازی کامل رشته کوه بلق مرکزی و شرقی محقق کرده‌‌اند، باعث خواهد شد که بتوانند بر ورودی غربی شهر مأرب کنترل داشته باشند.»

    این منابع همچنین گفتند که نیروهای دولت نجات ملی به سمت مواضع نیروهای ائتلاف سعودی و «القاعده» در منطقه گذرگاه «الفلج شرقی» که دروازه اصلی ورود به شهر مأرب است، از سمت جنوب پیشروی کنند که شهر مأرب را به استان‌های شبوه و البیضاء (جنوب مأرب) وصل می‌کند.

    جنبش انصارالله یمن , کشور یمن , مأرب ,

    منابع قبیله‌ای همچنین تأکید کردند که درگیری‌های شدید بین طرفین در مناطق الفلج هم اکنون وجود دارد و برخی خبرها حکایت از آن دارد که نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر گروهک القاعده به شدت از هم فروپاشیده و عقب نشینی کرده‌اند.

    همزمان نیز تصاویری در فضای مجازی دست به دست می شود که شهر مأرب از بالای رشته کوه البلق دیده می‌شود.

    جنبش انصارالله یمن , کشور یمن , مأرب ,

    حمایت مناطق آزاد شده از رزمندگان یمنی

    در همین راستا، ده‌ها تن از اهالی شهرستان تازه آزاد شده «العبدیه» در جنوب غربی استان مأرب امروز پنجشنبه طی اجتماعی ضمن محکوم کردن حملات هوایی ائتلاف سعودی و اعلام همبستگی با نیروهای دولت نجات ملی، بسیج عمومی علیه اشغالگران اعلام کردند و راهی جبهه‌های نبرد شدند.

    جنبش انصارالله یمن , کشور یمن , مأرب , جنبش انصارالله یمن , کشور یمن , مأرب , جنبش انصارالله یمن , کشور یمن , مأرب ,

    شهرستان العبدیه هفته‌‌های گذشته با مصالحه و بعد از فرار عناصر دولت مستعفی و حزب الاصلاح (دو متحد عربستان در جنگ یمن) به کنترل نیروهای دولت نجات ملی درآمد.

    اخیرا منابعی در استان مأرب به روزنامه الاخبار گفتند که شهر مأرب از نظر ائتلاف سعودی سقوط کرده تلقی می‌شود و حملات هوایی و گشودن جبهه الحدیده در غرب یمن و شبوه (جنوب مأرب) علیه نیروهای دولت نجات ملی و انصارالله  به این دلیل است که سقوط این شهر نفت‌خیز و مقر وزارت دفاع دولت در این شهر را به تأخیر بیندازد.

    روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا نیز اخیرا در مطلبی نوشت که کار شهر مأرب تمام شده و ریاض با لشکرکشی‌های خود می‌خواهد سیطره نیروهای صنعاء بر این شهر را به تأخیر بیندازد.

    انتهای پیام/