شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

آمریکا همکاری‌های هسته‌ای را مورد هدف قرار گرفت!

آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به آنچه که برنامه‌های غیرایمنی هسته‌ای و بالستیک پاکستان خواند، چندین شرکت لجستیکی و تسلیحاتی چین را به اتهام کمک به توسعه فعالیت‌های اتمی اسلام‌آباد در فهرست سیاه قرار داد.

آمریکا همکاری‌های هسته‌ای را مورد هدف قرار گرفت!

به گزارش منیبان، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا نوشتند که ده‌ها شرکت چینی به دلیل نگرانی‌های امنیتی و در برخی موارد کمک آنان به تقویت توانمندی ارتش پاکستان، از سوی واشنگتن در فهرست سیاه تجاری قرار گرفتند.

براساس این گزارش، وزارت بازرگانی آمریکا برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک پاکستان را محافظت نشده توصیف کرد و بر همین اساس ۱۶ نهاد و شخص از چین و پاکستان را به دلیل مشارکت در فعالیت‌های هسته‌ای و توسعه برنامه‌های موشک بالستیک اسلام‌آباد  به لیست سیاه خود اضافه کرد.

سایت روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» در این خصوص نوشت: آمریکا در مجموع ۲۷ نهاد جدید از پاکستان، چین، ژاپن و سنگاپور را به لیست سیاه خود افزوده است.

واشنگتن در ماه مارس ۲۰۱۸ نیز هفت شرکت‌ پاکستانی را به اتهام فعالیت غیرقانونی هسته‌ای و ریسک بالای این شرکت‌ها علیه امنیت ملی و منافع ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.

رسانه‌های پاکستانی اواخر فروردین ماه امسال به نقل از اسناد رسمی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کردند که این کشور ۱۰ فرد و شرکت پاکستانی را به اتهام همکاری با روسیه و جرایم سایبری تحریم کرده است.

مهرماه امسال رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که وی نسبت به تهدیدهای پیش روی دارایی‌های اتمی پاکستان و امنیت این کشور ناشی از خروج سریع ایالات متحده از افغانستان به جوبایدن هشدار داده است.

وبگردی