شهر خبر

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور ازبکستان

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با رئیس جمهور ازبکستان

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که وارد «تاشکند» شده با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، «گادا ویلی» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد که طی سفر کاری وارد «تاشکند» شده با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مبارزه با ستیزه جویی‌های معاصر و تهدیدات امنیت جهانی و منطقه‌ای بررسی شد.

همچنین با رضایتمندی بر سطح بالای همکاری‌های ازبکستان با این نهاد تخصصی سازمان ملل متحد تاکید شد.

نمایندگی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی از سال ۱۹۹۵ میلادی در ازبکستان فعالیت می‌کند. در چند سال اخیر با حضور فعال آن در چارچوب برنامه‌های منطقه‌ای طرح‌های کمک مالی- فنی به ارزش ۲۴ میلیون دلار اجرا شده است.

در چارچوب این سفر «گادا ویلی» برنامه جدید  همکاری منطقه‌ آسیای مرکزی برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۵ میلادی مبنی بر اجرای مشترک مراسم و طرح‌ها به ارزش ۹۰ میلیون دلار به تصویب رساند.

علاوه بر این، در این روزها در شهر «سمرقند» شبکه منطقه‌ای جوانان علیه مواد مخدر راه اندازی و نشست بین المللی در مبارزه با قاچاق انسان در شهر «بخارا» برگزار می‌شود.   

در این دیدار همچنین، توسعه بیش از پیش شراکت و هماهنگی همکاری‌های متقابل در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و تروریسم بین المللی، به کارگیری پلتفرم‌های الکترونیکی با اهداف مقابله با فساد و دیگر ابعاد مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار توافق در مورد تنظیم «نقشه راه» مشترک در تحکیم همکاری‌های چندجانبه ازبکستان با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به دست آمد.

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور ازبکستان

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور ازبکستان

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با رئیس‌جمهور ازبکستان

منبع: فارس