شهر خبر

هشدار گروه های سیاسی عراق؛

آمریکا برای توطئه افکنی و توجیه تداوم حضور نظامی تلاش می کند

آمریکا برای توطئه افکنی و توجیه تداوم حضور نظامی تلاش می کند

گروه های سیاسی عراق ضمن تأکید بر ضرورت اجرای مصوبه پارلمان عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، درباره فتنه انگیزی واشنگتن هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، طرف‌های سیاسی عراق درباره توطئه از پیش آماده شده آمریکا برای وارد کردن عراق به مرحله آشوب و بی ثباتی و پیش بردن اوضاع این کشور به سمت و سویی که حضور نظامیان آمریکایی را اقتضا و مصوبه اخراج این نظامیان تا پایان سال جاری را لغو کند، هشدار دادند.

«فارس شاکر» عضو ائتلاف فتح عراق در مصاحبه با المعلومه با اشاره به این موضوع گفت: آمریکا برای ایجاد آشوب و فتنه انگیزی در عراق با هدف درگیری شیعی - شیعی و دور کردن طرف‌های مخالف حضور این کشور از مسند قدرت و تضمین تداوم حضور نظامیانش در خاک عراق تلاش می‌کند.

در موضعی مشابه، «محمد الصهیود» عضو ائتلاف دولت قانون عراق تأکید کرد: عراق دیگر به حضور نظامیان آمریکایی در خاک خود نیازی ندارد و همگان از توافق و مصوبه اخراج این نظامیان از عراق تا پایان سال جاری میلادی اطلاع دارند. از این رو هیچ گونه توجیهی برای تداوم حضور نیروهای آمریکایی در کشوری که خواهان این حضور نیستند، وجود ندارد.

«محسن السعیدی» عضو جنبش حقوق عراق هم در این خصوص گفت: توطئه ای با هدایت نخست وزیر دولت پیشبرد امور (الکاظمی) با هدف تداوم حضور نظامیان آمریکایی در عراق در جریان است، حال اینکه الکاظمی هیچ صلاحیتی برای اتخاذ چنین تصمیماتی علیه ملت ندارد.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق، نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند اما آمریکا در چند وقت اخیر تلاش کرده است به هر بهانه‌ای شرایطی را در عراق ایجاد کند که حضور نظامی اش در این کشور را ضروری جلوه دهد.