شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#اروپایی#کشورهای اروپایی#کرونا

ادامه وخامت اوضاع کرونایی در اروپا/ رکورد بالای ۷۵ هزار ابتلای روزانه در آلمان

  • اخبار اروپا

  • ادامه وخامت اوضاع کرونایی در اروپا/ رکورد بالای 75 هزار ابتلای روزانه در آلمان

    کشور آلمان با ثبت ۷۵ هزار ابتلای روزانه رکورد جدیدی را از آغاز شیوع کرونا ثبت کرده و دیگر کشورهای اروپایی هم در پی وخامت اوضاع کرونایی قواعد جدیدی را در دستور کار قرار می‌دهند.

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، شرایط کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی در حال وخامت است و در آستانه کریسمس شرایط بسیار سخت و نگران کننده‌ای را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

    درخواست مرکل برای اعمال قرنطینه در آلمان

    به نوشته نشریه "بیلد" آلمان "آنگلا مرکل"، صدر اعظم این کشور که تا چند روز آینده این سمت را به جانشین احتمالی خود "اولاف شولتز" محول می کند عصر روز گذشته در دیدار با سران احزاب دولت ائتلافی آینده خواستار اعمال قرنطینه فوری در کشور تا 8 دسامبر شده است. با این اقدام وی می خواهد خطر شیوع گسترده کرونا در کشورش را مهار کند. البته به گزارش نشریه بیلد آلمان احزاب ائتلاف موسوم به آمپل این پیشنهاد مرکل را رد کرده‌اند.

    به نوشته خبرگزاری آلمان مرکل همچنین از احزاب آمپل درخواست کرده که با توجه به خطر فشار روزافزون بر سیستم بهداشت و درمان کشور بر اثر ادامه روند افزایش تعداد مبتلایلان اقدامات کرونایی را تشدید کنند. وی پیشنهاد اجرای طرح ترمز اضطراری و توافق با ایالات برای اعمال یک قرنطینه موقت برای مهار این بحران را داده است.

    از امروز (25 نوامبر) شرایط اضطرار کرونایی در آلمان به پایان می رسد و با لازم الاجرا شدن قانون جدید حفاظت در برابر اپیدمی در واقع قرنطینه عمومی در این کشور غیر ممکن می شود.

    "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان در سخنانی در برلین گفت: مرکل در گفتگویی با نمایندگان بلند پایه احزاب دولت ائتلافی احتمالی آینده آلمان از جدی بودن فوق العاده اوضاع کرونایی در کشور سخن گفت.

    وی افزود: ما در مسیر یک وضعیت اضطراری هستیم که تا به حال در این کشور نداشته‌ایم. این وضعیت در روزهای آینده بدتر خواهد شد. زایبرت از جمله به کمبود روزافزون ظرفیت ها در بخش های مراقبت های ویژه در آلمان و نیاز به انتقال بیماران به کلینیک های دیگر در مناطق مختلف اشاره کرد.

    عبور آمار مرگ‌های کرونایی در آلمان از مرز 100 هزار نفر

    نهادهای بهداشتی در آلمان هم خبر داده‌اند که آمار قربانیان کرونایی در آلمان از مرز 100 هزار نفر عبور کرده است. انستیتو رابرت کخ آلمان صبح روز پنج شنبه با استناد به داده های نهادهای بهداشتی اعلام کرد که تا به حال در مجموع حدود 100119 نفر در آلمان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیش از 5.5 میلیون نفر هم تا به حال در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

    انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین صبح امروز خبر داد که نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور رکورد بالای 420 را بدست آورده است.

    برای اولین بار در یک ایالت آلمان نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر از مرز هزار نفر عبور کرد. انستیتو رابرت کخ آلمان اعلام کرد که این شاخص در ایالت زاکسن به 10746 رسید.

    رکورد بالای 75 هزار ابتلای روزانه در آلمان

    انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 75961 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که رکورد بالای بی سابقه‌ای از آغاز شیوع بحران در این کشور محسوب می شود. تعداد مبتلایان 10590 مورد بیشتر از مبتلایان روزانه در روز پنج شنبه هفته گذشته بود. 351 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

    "ساسکیا اسکن"، رئیس حزب سوسیال دموکرات هم آمار های کرونایی را در کشور بسیار بسیار نگران کننده ارزیابی کرده و در گفتگویی با رادیو آلمان اعلام کرده که باید تلاش شود وضعیت فعلی از جمله با محدودیت های ارتباطی به ویژه برای افراد واکسینه نشده کنترل شود.

    در آلمان تا به حال 68.2 درصد شهروندان کاملا علیه کرونا واکسینه شده و 70.8 درصد هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

    وضعیت نگران کننده کرونایی در فرانسه

    نهاد عالی ناظر بر وضعیت بهداشت و سلامت در فرانسه موسوم به HAS هم اعلام کرده که همه افراد بالای 18 سال در این کشور باید واکسن تقویتی دریافت کنند. این نهاد بهداشتی این امر را برای مبارزه با موج پنجم کرونا لازم دانسته است.

    این نهاد بهداشتی در فرانسه وضعیت فعلی در کشور را نگران کننده دانسته و کاهش ارتباطات اجتماعی را توصیه کرده است.

    با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در فرانسه دولت این کشور می خواهد امروز تدابیر جدیدی را برای مهار این بحران اتخاذ کند.

    "گابریل آتال"، سخنگوی دولت فرانسه در این باره گفت: ما می خواهیم جشن های پایان سال را نجات دهیم. از این رو دولت می خواهد با نمایندگان مجلس قواعد جدیدی برای گسترش واکسیناسیون مرحله سوم و استفاده از گذر سبز سلامت را در میان بگذارد. هنوز درباره منع ترددها برنامه ریزی نشده است.

    آتال همچنین گفت: شرایط کرونا به شکل روزافزون و واضح در کشور بدتر می شود. این نگرانی وجود دارد که شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در کشور به زودی از مرز 200 نفر عبور کند.

    محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا تشدید می‌شود

    ایتالیا هم به دلیل افزایش روزافزون آمار مبتلایان به کرونا محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده را تشدید می کند.

    ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا روز گذشته در سخنانی اظهار داشت: وضعیت کشور ما یکی از بهترین ها در اروپا است. با این حال به آرامی و البته به صورت پیوسته رو به وخامت است.

    بنابر تصمیمات اتخاذ شده از روز 6 دسامبر تنها افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا می توانند به رستوران ها، بارها، سینماها ، تئاترها و باشگاه ها بروند و دیگر ارائه تست منفی کرونا کافی نیست. این قواعد باید تا 15 ژانویه در این کشور اعتبار داشته باشد.

    علاوه بر این واکسیناسیون اجباری برای معلمان و کارکنان بهداشتی گسترش خواهد یافت و کارکنان اداری در سیستم بهداشت، مدارس و ارتش و پلیس را هم شامل می شود.

    وزارت بهداشت ایتالیا همچنین تاریخ تزریق واکسیناسیون مرحله سوم را هم کوتاه تر می کند و از روز چهارشنبه همه افراد بالای 40 سال که از دوز دوم واکسن آن ها 5ماه گذشته می توانند دوز سوم را دریافت کنند. همه ایتالیایی های بالای 18 سال هم می توانند از اول دسامبر واکسیناسیون مرحله سوم را دریافت کنند. همچنین برای پرسنل بهداشت و درمان در ایتالیا از 15 دسامبر تزریق دوز سوم واکسن کرونا اجباری می شود.

    ایتالیا در اوایل بحران کرونا به شدت از عواقب این بیماری آسیب دید. بیش از 133 هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. نرخ واکسیناسیون در ایتالیا به نسبت دیگر کشورها بهتر است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی تا به حال در این کشور بیش از 75 درصد شهروندان کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

    اروپا کانون کرونا در دنیا

    رئیس سازمان بهداشت جهانی هم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که اروپا بار دیگر به کانون همه گیری کرونا در دنیا تبدیل شده است. وی دلیل این مسئله را احساس امنیت کاذب در بی شهروندان درباره حمایت در برابر این بیماری از طریق واکسن است.

    وی به این مسئله اشاره کرد که در هفته گذشته بیش از 60 درصد موارد ابتلا و فوتی های کرونایی در اروپا ثبت شده است.

    رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: مردم اروپا این تصور را دارند که بعد از واکسیناسیون دیگر نیازی به انجام اقدامات احتیاطی برای مهار کرونا ندارند. این در حالی است که واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی همچنان اهمیت دارد.

    به گزارش خبرگزاری بلومبرگ اتحادیه اروپا می خواهد اعتبار پاسپورت های واکسیناسیون را به مدت 9 ماه محدود کند. در این پیام آمده است که همچنین باید مسافران واکسینه شده در اولویت قرار گیرند. برای این منظور کمیسیون اروپایی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه می کند از 10 ژانویه به افرادی که توسط واکسن های تایید شده از طرف سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده اند اجازه سفر به اتحادیه اروپا را بدهند.

    آغاز قرنطینه دو هفته‌ای در اسلواکی

    از امروز پنج شنبه هم قرنطینه سراسری به مدت دو هفته در اسلواکی اعمال می شود. این خبر را معاون نخست وزیر اسلواکی بعد از جلسه امروز کابینه اعلام کرد. بر خلاف برنامه ریزی های قبلی افراد واکسینه شده هم نباید از این محدودیت مستثنی شوند.

    هم زمان با اعمال قرنطینه، دولت اسلواکی شرایط اضطراری کرونایی که برای 90 روز اعتبار دارد را هم در این کشور اعمال کرد.

    اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در اوکراین

    بیش از هزار نفر از مخالفان واکسیناسیون در اوکراین هم روز چهارشنبه به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند.

    برخی از جمعیتی که در مقابل پارلمان اوکراین تجمع کرده بودند بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " همه گیری دروغ"، "به ممنوعیت های خلاف قانون اساسی پایان دهید."

    دولت اوکراین برای مهار کرونا معلمان، پزشکان و کارکنان دولت را ملزم کرده که به طور کامل واکسینه شوند.

    تا به حال تنها 23 درصد 41 میلیون نفر از ساکنان اوکراین کاملا علیه کرونا واکسینه شده‌اند. اخیرا آمار مبتلایان جدید و مرگ های کرونایی در اوکراین هم به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات اخیر وزارت بهداشت اوکراین 96 درصد بیماران سخت حال بستری شده در بیمارستان های این کشور واکسینه نشده هستند.

    انتهای پیام/