شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#واشنگتن

تحلیلگر لبنانی:

آمریکا نمی‌خواهد لبنان پیشرفت کند/ تلاش واشنگتن برای فتنه‌انگیزی

آمریکا نمی‌خواهد لبنان پیشرفت کند/ تلاش واشنگتن برای فتنه‌انگیزی

ناصر قندیل تحلیلگر برجسته لبنانی در سخنانی گفت: آمریکا نمی خواهد لبنان پیشرفت کند و به همین دلیل فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه آن را تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «ناصر قندیل» تحلیلگر برجسته لبنانی در سخنانی تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا نمی خواهد شاهد پیشرفت لبنان باشد. درست به همین دلیل است که واشنگتن فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه بیروت را تشدید کرده است.

بر اساس این گزارش، ناصر قندیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آمریکایی ها برای فتنه انگیزی و ایجاد درگیری های فرقه ای در لبنان تلاش می کنند. آنها از این رهگذر به دنبال ضربه زدن به لبنان و مقاومت آن هستند.

قندیل اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا هیچ اهمیتی به منافع و مصالح مردم لبنان نمی دهد و تنها به ایجاد هرج و مرج در این کشور می اندیشد. حوادث و بحران های داخلی لبنان اتفاقی نیستند بلکه به دنبال تلاش های مخرب آمریکا ایجاد شده اند.

پیشتر «حسین الحاج حسن» نماینده پارلمان لبنان گفته بود: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال ضربه زدن به لبنان هستند. هدف آمریکا این است که تمامی کشورهای منطقه از جمله لبنان را در مدار اشغالگری رژیم صهیونیستی قرار دهند.

این نماینده پارلمان لبنان یادآور شد: مقاومت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا محاصره علیه لبنان توسط ایالات متحده آمریکا را بشکند. امروز آمریکا سیاست تحریم و محاصره را علیه لبنان به کار گرفته است.