شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#انگلیس#حماس

مدیر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه در گفتگو با مهر؛

خشم مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و اسرائیل از وحدت مقاومت در منطقه

خشم مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و اسرائیل از وحدت مقاومت در منطقه

مدیر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه با بیان اینکه انگلیس به دنبال گرفتن انتقام نبرد «شمشیر قدس» است، هدف انگلیس از تروریستی خواندن جنبش حماس را ضربه زدن به مقاومت دانست.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رؤیا فریدونی: دولت انگلیس در ادامه سیاست‌های ضد فلسطینی و حمایت از رژیم صهیونیستی در روز جمعه شاخه سیاسی جنبش حماس را نیز تروریستی اعلام کرد. اعلام ممنوعیت و تحریم کامل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انگلستان توسط «پرتی پاتل» وزیر کشور انگلیس موجی از واکنش‌های داخلی و خارجی را به همراه داشت.

به نظر می‌رسد که افزایش فعالیت‌های ضد اسرائیلی و فشار افکار عمومی در انگلستان، دولت لندن را مجبور به چنین اقدامی کرده است. عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را نیز می‌توان مهم‌ترین مشوق انگلیس برای اتخاذ این تصمیم انگلیس علیه حماس دانست.

خبرنگار مهر در این خصوص گفتگویی با نورالدین شیرین مدیر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

* نقش انگلیس در شکل گیری و حمایت از رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اقدام اخیر انگلیس در تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از ماهیت دولت منحوس انگلیس نشأت می‌گیرد. چرا که خود انگلیس بود که راه را برای تشکیل رژیم صهیونیستی اسرائیل در فلسطین هموار کرد و پایه‌های آن را بنا نهاد. بنابراین، حفظ رژیم صهیونیستی و تضمین آینده آن از مسائل اساسی انگلیس است. این رژیم صهیونیستی درخت شری است که انگلیس آن را در فلسطین، قلب جهان اسلام کاشته است.

قبل و بعد از جنگ جهانی اول، بزرگترین هدف انگلیس همواره خارج کردن فلسطین از حاکمیت اسلام بوده است. زیرا ماندن فلسطین در حاکمیت اسلام نشانه شکست نیروهای صلیبی بود. این امر همچنین پیروزی اسلام در مقابل امپریالیسم صلیبی را نشان می‌داد.

بنابراین، هر جا که منافع و امنیت رژیم صهیونیستی باشد انگلیس نیز در آنجا حضور دارد. همه نیروها و جنبش‌هایی که علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند و تهدیدی برای آینده و امنیت رژیم صهیونیستی هستند برای انگلیس نیز دشمن به شمار می‌روند.

* به نظر می‌رسد انگلیس به دلیل افزایش روز افزون حمایت مردمی در انگلیس از آرمان فلسطین (به ویژه برپایی تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن و دیگر شهرهای این کشور در جریان جنگ اخیر غزه) به چنین اقدامی دست زده است. نظر شما در این باره چیست؟

انگلیس با این اقدام شیطانی به دنبال این است که انتقام جنگ پیروزمندانه مقاومت فلسطین موسوم به نبرد «شمشیر قدس» که منجر به شکست رژیم صهیونیستی شد را بگیرد چرا که این جنگ یکی از بزرگترین کابوس‌های تاریخ صهیونیست‌ها را رقم زد و آنها را در مقابل چشم جهانیان خوار و ذلیل کرد. بی شک حماس در این پیروزی بزرگ نقش بسزایی داشت و انگلیس نیز همچون صهیونیست‌ها از شدت این جراحات وارده رنج می‌برد.

از سوی دیگر تنها راه استراتژیک برای احقاق حقوق فلسطینیان، جهاد و مقاومت است که در بین مردم فلسطین به یک ترجیح عمومی تبدیل شده است و شاهد این هستیم که مردم فلسطین در کنار جبهه مقاومت قرار دارد. مردم فلسطین و جبهه مقاومت مکمل یکدیگر هستند، در نتیجه تمامی پروژه‌های امپریالیستی به شکست می‌انجامد. اقداماتی که در راستای تضمین آینده رژیم صهیونیستی و تقویت این پایگاه امپریالیسم غربی انجام می‌شود نیز با شکست مواجه است.

* نفوذ لابی صهیونیست در اقدام دولت انگلیس در تروریستی معرفی کردن حماس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

لابی صهیونیستی تأثیر چشمگیری در اتخاذ این تصمیم انگلیس داشت. چرا که این لابی در طول تاریخ همچون خونی در رگ‌های انگلیس جریان داشته است.

از سوی دیگر لابی‌های «غیر صهیونیست» که در خوی وحشیگری چیزی کم از صهیونیست‌ها ندارند نیز در این تصمیم انگلیس مؤثر هستند. در رأس این لابی‌ها «صهیونیست‌های عرب» قرار دارند. اصطلاح «صهیونیست‌های عرب» یک اصطلاح فلسطینی است. همه رژیم‌ها، پادشاهان و عناصر عربی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند و از پشت به مردم فلسطین و آرمان آنها خنجر می‌زنند، «صهیونیست‌های عرب» نام دارند. در رأس این‌ها عربستان سعودی قرار دارد. در واقع این انگلیس بود که رژیم وهابی به نام «عربستان سعودی» را در حجاز آشکار کرد. یهودیان در فلسطین و سعودی‌ها در حجاز، برادران دوقلو هستند.

بنابراین «صهیونیست های عرب» در تمامی تصمیمات و اقداماتی که انگلیس و آمریکا برای امنیت رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، جایگاه و سهم ویژه ای دارند.

*حماس از جنبش‌های تأثیرگذار در شکست پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است؛ به نظر شما اتخاذ این تصمیم از سوی دولت انگلیس تأثیری بر پویایی این جنبش در حفظ آرمان فلسطین خواهد داشت؟

خیانت‌های موسوم به «معامله قرن» و «عادی سازی روابط» که به رهبری شیطان بزرگ آمریکا انجام شد در مقابل مشت‌های پولادین جبهه مقاومت با شکست مواجه شده است. طرح‌ها و پروژه‌های تدارک دیده شده توسط مثلث شیطانی آمریکا- انگلیس- اسرائیل در کل جغرافیای ما از یمن گرفته تا فلسطین، از سوریه گرفته تا لبنان در مقابل مقاومت درهم شکسته شده است.

هدف انگلیس از چنین اقدامی این است که پس از همه این پیروزی‌ها به اراده پولادین جبهه مقاومت ضربه بزند زیرا همانطور که همه جنبش‌های مقاومت در غزه در «اتاق عملیات مشترک» هستند این «اتاق عملیات مشترک» در غزه نیز با نیروهای مقاومت لبنان، یمن، عراق و سوریه هماهنگی و همبستگی دارد. یکی از دلایل ترس و خشم امپریالیسم غرب، رژیم صهیونیستی و شرکای جنایات آنها همین اراده و وحدت محور مقاومت است.

* یک سال از بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌گذرد؛ در این مدت نه تنها حقوق مردم فلسطین احقاق نشده بلکه اقدامات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی نیز تشدید شده است. نظر شما در این باره چیست؟

امپریالیسم و همدستانش برای بقای رژیم صهیونیستی آخرین برگ برنده خود را می‌کشند. طرح‌های موسوم به «معامله قرن» و «عادی سازی روابط» به عنوان حلقه نجات رژیم صهیونیستی تلقی می‌شوند که عربستان سعودی، بحرین، امارات نیز آخرین بازیگران این روند بودند.

در واقع این «پل عادی سازی روابط» که برخی کشورها با رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌اند به مثابه «پلی برای در حیات ماندن» خودشان است. همانطور که رژیم صهیونیستی برای حفظ بقای خود به «صهیونیست‌های عرب» تکیه کرد اکنون این کشورهای خیانتکار برای حفظ بقای خود در حال تکیه کردن به رژیم صهیونیستی هستند.

نزدیکی رژیم صهیونیستی و این کشورها به هم به دلیل این است که همگی در یک قایق هستند و غرق شدن آنها نیز باهم اتفاق می‌افتد. در نتیجه پیروزی‌های تاریخی جبهه مقاومت در مقابل پروژه‌های امپریالیستی و صهیونیستی می‌بینیم که این قایق چگونه در حال غرق شدن است.