شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#هواداران#نقره#داغ#شدند!

هواداران ترامپ نقره داغ شدند!

یک هیئت منصفه فدرال آمریکا، ده ها سازمان دهنده و برگزارکننده گردهمایی سفیدپوستان افراطی و برتری طلب را در سال ۲۰۱۷ در ایالت ویرجینیا که منجر به زخمی شدن شماری در درگیری با مخالفان شد، به پرداخت نزدیک به ۲۶ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.

هواداران ترامپ نقره داغ شدند!

به گزارش منیبان؛ خواهان های این پرونده گفته اند که در گردهمایی در شهر شرالوت ویل، دچار صدمه های جسمی و روانی شده اند. چهار تن از این شاکیان در حمله جیمز فیلد برتری طلب سفیدپوست با خودرو به تظاهرکنندگان مخالف، زخمی شده و یک فرد ۳۲ ساله جان خود را از دست داد.

راننده مهاجم به اتهام قتل و جنایت های ناشی از نفرت نژادی، به تحمل حبس ابد محکوم شد.

گروه ۲۴ نفره متهمان شامل جیسون کسلر سازمانده اصلی و ریچارد اسپنسر تاسیس کننده شبکه ای از گروه های مخالف جریان اصلی سیاست در ایالات متحده هستند که برتری جویان سفیدپوست، نئونازی ها و چند گروه نژادپرست دیگر را دربرمی گیرد.

هیئت منصفه پس از برگزاری محاکمه در مدت چهار هفته، از مجموع ۶ قربانی، چهار تن را محق شناخت و به نفع آنان رای داد، اما نتوانست در مورد ۲ تن دیگر  حکمی یکپارچه و با توافق کامل صادر کند. دادخواست قربانیان شامل حمله و ضرب و شتم، وارد آوردن عمدی فشار و روانی و نقض حقوق مدنی ایالت ویرجینیا و ایالات متحده بود.  

آن گردهمایی نژادپرستان در پی مطرح شدن برنامه مقام های شارلوت ویل برای برداشته شدن تندیس رابرت ایی لی ژنرال جنگ های داخلی آمریکا میان هواداران و مخالفان برده داری برگزار شد و صدها ملی گرای سفیدپوست در اوت ۲۰۱۷ به این شهر سفر و برخی در محوطه دانشگاه ویرجینیا با در دست گرفتن مشعل، راهپیمایی کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا در پی واکنش نشان دادن به این درگیری، با توصیف کردن هر ۲ طرف به عنوان شهروندان خوب، مورد انتقاد قرار گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری کنونی بارها از این راهپیمایی نژادپرستان و واکنش ترامپ به آن، به عنوان رخدادی یاد کرد که عزم او را برای نامزدی مجدد برای کاخ سفید، حتی پس از ۲ بار نامزدی ناموفق، راسخ کرد.

وبگردی