به گزارش برنا؛ جلسه هم‌اندیشی رزمندگان وزارت ورزش و جوانان با دکتر اسماعیل احمدی مشاور وزیر در امور ایثارگران و سرپرست حوزه وزارتی امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

اسماعیل احمدی در این جلسه با اشاره به جایگاه بالای ایثارگران در جامعه اظهار داشت: عزیزانی که قبل از بنده در این جایگاه معنوی بودند کارهای خوب و ماندگاری از خود به جا گذاشتند و هدف ما این است با طراحی اقدامات مبتکرانه در ارتقای فرهنگ ایثار و جهاد موثر باشیم.

وی افزود: در تلاش هستیم مبتنی بر آشنایی و شناخت طولانی و میدانی که از جامعه ایثارگری داریم کارهای ارزشمندی را پایه گذاری نماییم. برای بنده باعث افتخار است که در خدمت ایثارگران وزارت ورزش و جوانان هستم.

این مقام مسوول افزود: جهاد همچنان ادامه دارد و بسیجیان امروز، ادامه دهنده طریق پرفروغ ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هستند.

سرپرست حوزه وزارتی خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری که در حوزه ایثارگران وزارت ورزش و جوانان انجام شده باید با نوآوری های گره گشا و تحول آفرین تقویت شود. قرار نیست که فقط شعار دهیم بلکه باید به صورت اجرایی در میدان باشیم و شعارها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی گفت: همانطور که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید دارند باید توجه به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در هر جایی در راس امور باشد‌. قصد داریم یک شورای مشورتی از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در وزارت ورزش و جوانان تشکیل دهیم به عنوان اتاق فکر ایثارگران که تمامی امور ایثارگران را رصد و پیگیری کنند.

دکتر احمدی با اشاره به فداکاری‌های ایثارگران در هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: آن روزهای اول انقلاب که برخی به خارج از کشور رفتند اما خیلی از جوانان عزیز ماندند و پای آرمان‌های انقلاب و امام (ره) ایستادند. این حق رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا است که به مشکلات آنها رسیدگی شود. آن زمانی که انقلاب و نظام به کمک نیاز داشت ایثارگران با تمام هستی خود، جانفشانی کردند.

مشاور وزیر در امور ایثارگران بیان داشت: برنامه‌های خوب و اثرگذاری را با مشورت ایثارگران عزیز طراحی خواهیم کرد، همانطور که برای سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های متنوعی درنظر داریم و عزم خود را جزم کرده‌ایم در وزارت ورزش و جوانان که به احسن وجه به ایثارگران و خانواده شهدا خدمت کنیم. همانطور که حضرت امام گفتند نباید بگذاریم پیشکسوتان جبهه و جنگ در پیچ و خم زندگی به دست فراموشی سپرده شوند.

وی همچنین با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین ویژگی دولت دکتر رییسی مردمی بودن این دولت است اظهار داشت: ایثارگران باید بدانند که در این دولت فضا برای دیده شدن رشادت ها و ایثارگری آنان فراهم است.

وی افزود: اگر چه در گام دوم انقلاب نگاه ولایت به جوانان است اما جوان محوری به این معنا نیست که پیشکسوتان فراموش شوند.

سرپرست حوزه وزارتی تصریح کرد: باید با نگاه امیدآفرین پیش رفته و یقین بدانیم که فرهنگ ایثارگری برای همیشه ماندگار خواهد بود.

گفتنی است سلسله جلسات اخوت به صورت هفتگی روزهای ۴شنبه صبح با اقشار مختلف ایثارگران برگزار میشود که هفته گذشته جلسه با جانبازان و امروز جلسه با رزمندگان انجام پذیرفت.