شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#طراحی#خریداری#شد،#اثری#میلیون#دلاری#دورر#درامد

طراحی که چهار سال پیش از یک حراج لوازم خانگی به قیمت ۳۰ دلار خریداری شد، به احتمال زیاد یک اثر ناشناخته از البرشت دورر است و ۵۰ میلیون دلار می‌ارزد. این اثر اکنون در گالری آگنیو در لندن در کنار دیگر اثار دورر قابل مشاهده است.

هنرام‌روز: خریدار این طراحی چهار سال پیش در ماساچوست به یک حراج لوازم خانگی رفته بود که توجهش به طراحی روی کاغذ که یک زن و کودک را به تصویر کشیده‌بود، جلب شد. طراحی که یکی از ارزشمندترین امضاهای تاریخ هنر را بر خود داشت: "A.D." و ان را به قیمت ۳۰ دلار خرید. 

اصالت این اثر توسط متخصصان در موزه بریتانیا و گالری اگنیو تایید شده. 

کارشناسان می‌گویند احتمالا این طراحی که تاریخ ان به حدود سال ۱۵۰۳ بازمی‌گردد، پیش طرحی برای تابلوی باکره و‌ کودک و گل است که سه سال بعد از تاریخ مذکور تکمیل شد و اکنون در مجموعه آلبرتینا نگهداری می‌شود.

صاحب اثر (که در خواست کرده نامش فاش نشود) از زمانی که در سال ۲۰۱۷ طراحی را خرید ان را برای تایید اصالت و فروش نزد متخصصان برد اما اصالت اثر تایید نشد. تا زمانی که مالک به طور اتفاقی نزد کلیفورد شورر، مجموعه داری مستقر در بوستون رفت و این اثر هنری مورد توجه قرار گرفت. شورر این نقاشی را به گالری آگنیو که سهامدار ان است، اورد و نزد دیگر متخصصان هنری برد. به عنوان مثال، یک متخصص کاغذ،  قدمت و ماده کاغذ را بررسی و اصالت ان را تأیید کرد و علامت امضای Dürer Trident و Ring را پیدا کرد.

در این مدت درباره منشأ این اثر هنری نیز اطلاعات بیشتری کسب شد. این طراحی میراث خانوادگی یک معمار بود و احتمالا در سال ۱۹۱۹ توسط پدربزرگش در پاریس خریداری شده بود. وارث اثر در سال ۲۰۱۲ درگذشت و وسایلش در سال ۲۰۱۷ فروخته شدند. 

البته گالری هنوز قیمت مشخصی برای این اثر مشخص نکرده اما انتظار می‌رود که قیمت ان به ۵۰ میلیون دلار برسد. با توجه به این تخمین قیمت طراحی دورر می‌تواند رکورددار گران قیمت‌ترین اثر استادان قدیمی بر روی کاغذ باشد. 

موزه‌هایی چون گتی و متروپولیتن در پی خرید این اثر و اضافه کردن ان به گنجینه خود هستند اما قیمت پیشنهادی این اثر هنری نسبت به امکانات نوزه‌ها بالا به نظر می‌رسد.

منبع: Artnet news