شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون اول

از سوی مخبر؛

اصلاحیه آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران ابلاغ شد

اصلاحیه آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران را ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، اصلاحیه آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ و در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های پیمانکار و ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید به خصوص در پیمانکاران بخش خصوصی و کمک به ماندگاری آنها در شرایط سخت اقتصادی و بیماری فراگیر کرونا و نیز بهره‌مندی مناسب از تجارب کاری شرکت‌های پیمانکاری قدیمی، با اصلاح برخی از مواد «آیین‌نامه طبقه‌بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران» موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، منظور از کارکنان، اعضای هیأت مدیره، مدیر عامل و پرسنل امتیازآور شرکت هستند که لازم است جهت امتیازآوری، دارای حداقل ۳۶ ماه سابقه کار مرتبط در ۶ سال گذشته منتهی به درخواست صلاحیت، مستند به بیمه و یا روزنامه رسمی در فعالیت‌های مرتبط باشند. درخصوص کارکنان امتیازآور، لازم است حداقل سه ماه از سابقه کار مفید و مرتبط آنها منتهی به زمان تشخیص صلاحیت در شرکت متقاضی باشد.

برای شرکت‌هایی که برای نخستین بار درخواست تشخیص صلاحیت دارند و بالاترین پایه درخواستی آنها پایه ۵ است، امتیاز کارکنان آنها، صرفاً از طریق مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره کسب می‌شود.

در مورد شرکت‌هایی که امتیاز تجمعی تجربه کاری آنها در ۱۵ سال گذشته احراز نشود و سابقه قدمت شرکت بیش از ۱۵ سال است، مشروط به اینکه هیات مدیره و سهامداران آن تغییر پیدا نکرده باشد، به ازای هر سال مازاد بر ۱۵ سال در ۳۰ سال گذشته، ضریب افزایشی ۰/۰۴ به امتیاز کار تجربی اضافه می‌شود. حداکثر ضریب افزایشی متعلقه ناشی از این تبصره در سرجمع امتیاز، ۰/۵ و فقط در یک رشته موثر خواهد بود.

همچنین در سال‌هایی که ضریب ۲‌/۱ مندرج در رابطه ۴ با ضریب متوسط افزایش وزنی متناسب نباشد (بیش از ۱۰ درصد تفاوت داشته باشد)، میانگین ضرایب تعدیل ابلاغ شده مربوط به آن سال کار شاخص در سال‌هایی که قرارداد در آن جاری بوده، جایگزین ضریب Pk شود.

گردش مالی، توان مالی جاری و توان مالی بلندمدت به میلیون ریال براساس یکی از اظهارنامه‌های مالیاتی چهارسال منتهی به زمان تشخیص صلاحیت شرکت که بالاترین امتیاز مالی بروزآوری شده را کسب کند، ملاک عمل است.

منبع: ایرنا