شهر خبر

تامین آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری در اولویت است

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کوتاهی برخی مسئولان سبب تشنه ماندن روستاهای استان شده است، گفت: مردم این استان خواستار اجرای عدالت هستند و طبق قانون و شرع و عقل، نخست باید آب شرب مردم استان تامین شود.

تامین آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری در اولویت است

فریدون استکی سوم آذرماه در جمع تجمع‌کنندگان چهارمحال و بختیاری که خواستار اجرای عدالت در موضوع آب و جلوگیری از پروژه‌های انتقال آب از استان هستند، اظهار کرد: مدت ۲۰ سال است که استان در رابطه با مشکلات آب در حال تنش بوده و تقریبا تمامی مسائل مربوط به این حوزه به‌صورت خودجوش توسط مردم و شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال حل و فصل است.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری آب شرب ندارند، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند  و خیلی از شهرها و روستاها دارای آب آلوده هستند.

استکی اضافه کرد: مسئولان چهارمحال و بختیاری در قبال آب این استان وظیفه دارند، این استان سرچشمه زاینده‌رود است، اما دشت‌های استان، ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند و دشت خانمیرزا به بدترین وضعیت خود رسیده است، بنابراین وزارت نیرو موظف بوده که دشت‌های استان را زنده نگه دارد، زیرا مردم درآمد و شغل می‌خواهند و کشاورزی و دامداری یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدی مردم این استان محسوب می‌شود.

استکی گفت: احداث تونل‌های یک، دو و سه کوهرنگ مردم بیرگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و اگر قرار بر احداث تونل بهشت‌آباد باشد، تمامی چهارمحال و بختیاری از بین خواهد رفت.

استکی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تاسیس عدالت تاسیس شده است، اظهار کرد: شورای عالی آب باید بررسی کند که چه میزان آب از استان خارج شده و استان‌های دیگر نیز چقدر به آب احتیاج دارند.

 

منبع: ايسنا