شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#جدید

مردم منتظر یارانه ماه جدید نباشند/ یارانه قطع شد و پرداخت نمی‌شود

یارانه ای که قرار بود از محل حذف ارز 4200 تومانی پرداخت شود منتفی شد.

مردم منتظر یارانه ماه جدید نباشند/ یارانه قطع شد و پرداخت نمی‌شود

به گزارش منیبان؛ یارانه نوعی کمک دولتی‌ست که برای ارتقای مشاغل و سودآوری آن‌ها در ارائه‌ی کالاها و خدمات مهم به شهروندان به کار گرفته می‌شود. یارانهمی‌تواند به رونق اقتصادی و بهبود عملکرد تجاری کمک کند و آن را به فرصتی ارزش‌مند برای بسیاری از صاحبان مشاغل تبدیل کند. اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، ممکن است برای رشد آن به دنبال بهره‌مندی از یارانهباشید. در ادامه جزئیات جدید از پرداخت یاران هرا می خوانید . 

قرار بود دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و در ازای آن، به مردم یارانه ۱۱۰ هزار تومانی بدهد. اما حالا یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گفته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی شده است. آیا پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی هم منتفی است؟

هفته گذشته رئیس جمهوری جلسه‌ای با اقتصاددانان داشتند. جلسه‌ای که احمد توکلی از خروجی آن رونمایی کرد و گفت: موضوع جلسه درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و اینکه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، چقدر یارانه جبرانی به مردم پرداخت شود.

توکلی گفته بود اینکه چقدر یارانه جبرانی برای اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود هنوز قطعی نشده اما طبق این طرح قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.

به عبارتی گفته توکلی نشان می‌داد که پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی مشروط به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده. چون قرار بود دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی چند کالا را حذف کند و به جای آن، یارانه نقدی به مردم بدهد.

دولت حتی هفته گذشته، لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با قید دو فوریت به مجلس فرستاد تا هر چه سریع‌تر بررسی و حذف شود. اما امروز احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به مهر خبر داده که دولت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را از مجلس پس گرفته است.

یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی است و احتمالا پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی به هر فرد هم منتفی می‌شود.

منبع فرتاک نیوز
وبگردی