شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترامپ

بحران بزرگ یقه آمریکا را گرفت/ زبان ترامپ درازتر شد

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در حالیکه کشورش در بحران انرژی به سر می برد، از تصمیم جو بایدن رییس جمهوری فعلی برای استفاده از ذخایر راهبردی نفتی آمریکا انتقاد کرد و گفت این ذخایر برای مواقع ضروری و جنگ است.

بحران بزرگ یقه آمریکا را گرفت/ زبان ترامپ درازتر شد

به گزارش منیبان؛ فاکس نیوز، ترامپ روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای مدعی شد که  برای چندین دهه، ذخایر نفت استراتژیک بسیار مهم آمریکا کم یا تقریبا خالی بود، زیرا هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌خواست بهای پر کردن آنها را بپردازد. آنها را سه سال پیش زمانی که قیمت نفت بسیار پایین بود، پر کردم. این ذخایر برای موارد اضطراری جدی مانند جنگ است.

رئیس جمهوری تندرو سابق آمریکا  افزود که  اکنون متوجه شده ام که جو بایدن حمله به ذخایر راهبردی نفت را اعلام خواهد کرد تا بتواند به‌طور مصنوعی قیمت‌های بالای نفت را کاهش دهد.

ترامپ ادامه داد که ما یک سال پیش در زمینه انرژی مستقل بودیم، اکنون به تصمیم اوپک وابسته هستیم، بنزین در بخش‌هایی از کالیفرنیا به قیمت ۷ دلار فروخته می‌شود و در سراسر کشور قیمت آن افزایش یافته است و آنها از ذخایر استراتژیک ما استفاده می کنند. آیا این روش اداره کشور است؟

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دستور آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور را برای جلوگیری از بالا رفتن بیشتر بهای نفت، صادر کرده است.

کاخ سفید در این بیانیه افزود که این تصمیم با هماهنگی کشورهای چین، هند، ژاپن،  انگلیس و کره جنوبی گرفته شده است.

پیش از این اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و متحدانش درخواست‌های مکرر واشنگتن و چند کشور مصرف کننده برای اقدام سریعتر در راستای هماهنگ شدن با افزایش تقاضا در بازارها را نپذیرفته‌ بودند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به دلیل بهای بالا سوخت و دیگر کالاها در این کشور با کاهش محبوبیت روبرو شده که تهدیدی برای وی و حزب دموکرات پیش از انتخابات سال آتی کنگره محسوب می شود.

با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی ۲۰۲۱، تقاضا برای بنزین افزایش داشته و این موضوع در کنار افزایش قیمت نفت، رشد قیمت بنزین را به دنبال داشته است.

در این میان افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا، زمزمه‌های قرنطینه سراسری در برخی کشورهای قاره سبز را بیشتر کرده است؛ موضوعی که می‌تواند باعث کاهش تقاضای نفت و افت قیمت‌ها در این بازار شود.

بایدن پیشتر از چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خواسته بود همراستا با آمریکا از ذخایر نفتی استراتژیک خود برداشت کنند.

 این اقدام بی سابقه آمریکا برای همکاری با اقتصادهای بزرگ آسیایی با هدف پایین آوردن بهای انرژی، به عنوان هشداری به تولیدکنندگان اصلی نفت است مبنی بر اینکه آنها باید نفت بیشتری را برای برطرف کردن نگرانی‌های ناشی از بهای بالای سوخت در اقتصادهای بزرگ به بازارها تزریق کنند.

قرار است اعضای سازمان اوپک و متحدانش از جمله روسیه دوم دسامبر (۱۱ آذر ماه) در مورد سیاست‌های تولیدی خود دیدار و تبادل نظر کنند.

چین نیز اخیرا اعلام کرد که قصد دارد از ذخایر نفتی خود برداشت کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که اعضای اوپک پلاس اعلام کردند تغییری در روند افزایش عرضه نفت به بازار ندارند.

همچنین پیش از این گزارش شده بود که دولت ژاپن تصمیم گرفته به درخواست آمریکا و به منظور کمک به مهار افزایش بهای نفت خام، از ذخایر نفتی خود برداشت کند.

وبگردی