شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#نفت

آمریکا ۵۰ میلیون بشکه نفت خام ذخیره خود را به بازار عرضه می‌کند

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دستور آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور را برای جلوگیری از بالا رفتن بیشتر بهای نفت، صادر کرده است.

آمریکا ۵۰ میلیون بشکه نفت خام ذخیره خود را به بازار عرضه می‌کند

به گزارش منیبان؛ از رویترز؛ کاخ سفید در این بیانیه افزود که این تصمیم با هماهنگی کشورهای چین، هند، ژاپن،  انگلیس و کره جنوبی گرفته شده است.

کاخ سفید افزود که بایدن در صورت لزوم برای اقدامات دیگری به منظور مهار بهای جهانی نفت خام، آمادگی دارد.

دولت هند نیز آزادسازی پنج میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی خود را اعلان کرد.

خبرگزاری رویترز پیش تر از یک مقام آگاه دولت آمریکا گزارش داد که انتظار می رود این کشور امروز در راستای طرحی مشترک با مصرف‌کنندگان اصلی انرژی به منظور کاهش بهای انرژی، برداشت از ذخایر نفتی استراتژیک و اضطراری خود را اعلام کند.

پیش از این اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و متحدانش درخواست‌های مکرر واشنگتن و چند کشور مصرف کننده برای اقدام سریعتر در راستای هماهنگ شدن با افزایش تقاضا در بازارها را نپذیرفته‌ بودند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به دلیل بهای بالا سوخت و دیگر کالاها در این کشور با کاهش محبوبیت روبرو شده که تهدیدی برای وی و حزبش پیش از انتخابات سال آتی کنگره محسوب می شود.

این مقام آگاه خاطر نشان کرد، سوآپ ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا با هماهنگی چند کشور امروز اعلام می شود. اما اعلام نکرد که چه میزان نفت از این ذخایر برداشت خواهد شد.

بایدن پیشتر از چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خواسته بود همراستا با آمریکا از ذخایر نفتی استراتژیک خود برداشت کنند.

 این اقدام بی سابقه آمریکا برای همکاری با اقتصادهای بزرگ آسیایی با هدف پایین آوردن بهای انرژی، به عنوان هشداری به تولیدکنندگان اصلی نفت است مبنی بر اینکه آنها باید نفت بیشتری را برای برطرف کردن نگرانی‌های ناشی از بهای بالای سوخت در اقتصادهای بزرگ به بازارها تزریق کنند.

قرار است اعضای سازمان اوپک و متحدانش از جمله روسیه دوم دسامبر در مورد سیاست‌های تولیدی خود دیدار و تبادل نظر کنند.

"ویویک دار" تحلیل گر بانک کامن ولس استرالیا در این زمینه گفت، تاثیر اقدام هماهنگ برای برداشت از این ذخایر نفتی توسط چند کشور به جدول زمانی و کمیت آن بستگی دارد اما برداشت بیش از ۶۰ میلیون بشکه در حدود ۳۰ روز از دید بازار برای بهای انرژی بسیار منفی خواهد بود.

با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی، تقاضا برای بنزین افزایش داشته و این موضوع در کنار افزایش قیمت نفت، رشد قیمت بنزین را به دنبال داشته است.

چین نیز اخیرا اعلام کرد که قصد دارد از ذخایر نفتی خود برداشت کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که اعضای اوپک پلاس اعلام کردند تغییری در روند افزایش عرضه نفت به بازار ندارند.

در این میان افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا زمزمه‌های قرنطینه سراسری در برخی کشورهای قاره سبز را بیشتر کرده است. موضوعی که می‌تواند باعث کاهش تقاضای نفت و افت قیمت‌ها در این بازار شود.

همچنین پیش از این گزارش شده بود که دولت ژاپن تصمیم گرفته به درخواست آمریکا و به منظور کمک به مهار افزایش بهای نفت خام، از ذخایر نفتی خود برداشت کند.

وبگردی