هادی مهدوی کیا، بازیکن اسبق فوتبال، در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس در این فصل از لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: پرسپولیس در حال حاضر با مشکلی روبرو است که خیلی از اهالی فوتبال و کارشناسان به آن اذعان دارند. این تیم در حالی فصل جدید را آغاز کرده که با چهره ای جدید و متفاوت نسبت به یکی دو فصل اخیر در بازی ها حضور پیدا کرده است. این تیم در مقایسه با یکی دو سال گذشته نفرات کلیدی زیادی را از دست داده و نفراتی که به تازگی جذب کرده هنوز نتوانسته اند در شکل کاری این تیم جا بیفتند. این در حالی است که رقبا و تیم های دیگر حاضر در لیگ هم بیکار ننشسته اند و بعضا با جذب مهره های خوب، تقویت شده اند و این مساله کمی شرایط پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه افزود: با وجود چالش هایی که پرسپولیس با آن روبرو شده است، جای نگرانی نیست و نمی توان وضعیت فعلی این تیم را بحران نامید. در هفته های ابتدایی تیم های دیگر حاضر در لیگ هم امتیاز از دست داده اند و این موضوع باعث شده فاصله امتیازی چندانی بین تیم ها ایجاد نشده و فعلا شمایل امتیازی تیم ها تقریبا در یک سطح باشد. زمانی می توانیم از بحران در پرسپولیس صحبت کنیم که تیم ها با هم فاصله زیادی از نظر امتیازی داشته باشند. به نظر من با ایجاد هماهنگی بین نیروها و مهره ای جدید با تیم و تجربه بالایی که نفرات قدیمی در پرسپولیس دارند، مشکلات پرسپولیس  هم کم کم برطرف می شود و این تیم می تواند به شرایط ایده آل گذشته اش برسد. زمانی می توانیم بگوییم اوضاع پرسپولیس بحرانی است، که ناهماهنگی های تیمی این تیم در طول زمان حل نشود.

هادی مهدوی کیا با اشاره به بازی امروز پرسپولیس برابر نفت آبادان به خبرنگار برنا گفت: پیش بینی بازی ها در لیگ برتر سخت است و هیچ بازی را نمی توان از قبل پیش بینی کرد. البته فکر می کنم شرایط این دیدار به گونه ای است که پرسپولیس بتواند در این بازی نتیجه لازم را کسب کند. جدا از مقایسه شرایط فنی دو تیم که روی کاغذ برتری محسوس با پرسپولیس است، پرسپولیس در این دیدار از امتیاز ویژه ای برخوردار است که نزدیک به دو سال از آن محروم بود. حضور هواداران در استادیوم برای بازی برابر نفت آبادان اتفاق خوب و مهمی برای پرسپولیس محسوب می شود که می تواند برگ برنده ای برای این تیم باشد. به طور قطع شور و انرژی هواداران هر چند قرار است به صورت محدود به ورزشگاه بیایند، به پرسپولیس کمک می کند تا در این بازی به نتیجه لازم دست پیدا کند.

برادر کوچک سرمربی تیم ملی امید در خصوص نتایج و شرایط شاگردان مهدی مهدوی کیا تاکید کرد: تیم ملی امید در دوره های قبل در نتیجه گیری موفق عمل نکرده بود و از شرایطی مطلوبی برخوردار نبود. این در حالی است که ما در بازی های اخیر به عنوان تیم اول از گروه مان صعود کردیم و این موضوع می تواند در گروه بندی و سیدبندی به تیم ملی کمک کند. به هرحال با  شروع خوبی که از این تیم شاهد بودیم امیدواریم در فرصت ایجاد شده تا مرحله بعدی برنامه ریزی خوبی برای انجام بازی های تدارکاتی و اردوهای آماده سازی صورت بپذیرد تا این تیم که از نظر فنی و فوتبالی شرایط خوبی دارد بتواند وضعیت مطلوب خود را ادامه داده و در روند نتیجه گیری در بازی های بعدی هم موفق عمل کند.

وی در مورد این که می توان با مهدی مهدوی کیا به آرزو و حسرت چند دهه ای فوتبال ایران برای حضور در المپیک پایان داد، تصریح کرد: قلبا دعا می کنم در این دوره  طلسم المپیکی شدن تیم ملی امید  شکسته شود اما در بین صحبت هایم اشاره کردم که این مساله امکان پذیر نیست مگر با همکاری بیشتر بین عوامل مختلف مثل فدراسیون، باشگاه ها و ایجاد شرایط مطلوب برای تیم ملی امید وگرنه مهدی به تنهایی نمی تواند معجزه کند و باید از او و تیمش حمایت شود تا بتوانیم نتیجه خوبی را از این تیم ببینیم.

انتهای پیام// 4