شهر خبر

در بورکینافاسو؛

سرنگونی پهپاد فرانسوی با تیر و کمان یک کودک +فیلم

.

نوجوان بورکینافاسویی با تیر و کمان پهپاد فرانسوی را سرنگون کرد.

به گزارش مشرق، نوجوان بورکینافاسویی با سرنگونی پهپاد فرانسوی‌ها در جریان اعتراضات مردمی علیه حضور آن‌ها در بورکینافاسو، به قهرمان ملی مردم کشورش تبدیل شد.

مجله تصویری اینترنتی ”میم“ در بورکینافاسو، با پخش تصویری از یک نوجوان نوشت: سلاح را در یک دست گرفته است و با دست دیگر به ابراز احساسات تعداد زیادی از افراد که او را روی دوش خود حمل می‌کنند و نام او را فریاد می‌زنند، پاسخ می‌دهد. ولی ماجرا چیست؟

در ادامه این گزارش تصویری که با پخش تصاویر تعدادی از افراد در بورکینافاسو همراه بود، آمده است: اینجا شهر کایا در شمال بورکینافاسو است. تعداد زیادی از شهروندان به خیابان‌ها ریخته اند و خواستار پایان حضور فرانسه در کشورشان هستند. این تجمع روز پنج شنبه هجدهم نوامبر ۲۰۲۱ برگزار شد. شدت اعتراضات و تظاهرات در بورکینافاسو افزایش یافت. معترضان از عبور کاروان بزرگی از خودروهای (نظامی) فرانسوی جلوگیری کردند. این کاروان از ساحل عاج آمده بود و به مقصد نیجر در حرکت بود. معترضان خواستار تفتیش خودروها شدند، چون به برنامه آن‌ها برای رساندن تجهیزات نظامی به شبه نظامیان مسلح که عامل اقدامات تروریستی هستند، تردید داشتند.

این گزارش تصویری افزود: معترضان فریاد می‌زدند، برگردید، نمی‌خواهیم اینجا باشید. نیروهای فرانسوی برای هشدار به آن‌ها تیراندازی کردند که بر اثر آن چهار تن از شهروندان زخمی شدند. طی این درگیری‌ها نوجوان ۱۳ ساله‌ای به نام علی سوادوغو به میدان آمد و تیر و کمان خود را به سمت پهپاد نیروهای فرانسوی که بالای سر تظاهرکنندگان پرواز می‌کرد، نشانه رفت و با یک ضربه آن را سرنگون کرد و به این ترتیب به مهمترین خبر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. تظاهرکنندگان وی را روی دست گرفتند. او امروز قهرمان مردم بورکینافاسو است.