به گزارش برنا، پایگاه خبری «اثر پرس» سوریه به نقل از منابع محلی از حومه الیعربیه در حسکه نوشت: امروز (سه شنبه) چهار فروند موشک، فرودگاه نظامی «خراب الجیر» که نیروهای اشغالگر آمریکایی از آن به عنوان پایگاه خود استفاده می‌کنند را هدف قرار داد. 

بر اساس این گزارش، منابع محلی از تعداد کشته‌ها یا مجروحان این حمله اظهار بی‌اطلاعی کردند. 

اثر پرس اضافه کرد که محل شلیک این موشک‌ها نا مشخص است.  

این منابع اشاره کردند که به محض هدف قرار گرفتن این پایگاه، بالگردها و جنگنده‌های زیادی از نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه به پرواز درآمدند. 

بر اساس گزارش رسانه‌های سوریه، پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در میدان‌های نفتی «العمر» و گازی «کونیکو» در حومه شرقی دیرالزور و «خراب الجیر» در حومه حسکه طی دو ماه گذشته مورد حملات موشکی قرار گرفته است اما نیروهای اشغالگر آمریکایی تاکنون از تلفات خود گزارشی منتشر نکرده‌اند.   

نیروهای اشغالگر آمریکا برای سرقت نقت و گاز سوریه و ارسال این منابع به خارج از این کشور در چندین منطقه «جزیرة السوریه» به ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این منطقه پایگاه ایجاد کرده‌اند.  

همچنین خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای اشغالگر آمریکایی ساعت سه بامداد امروز یک کاروان نظامی متشکل از ۷۰ خودروی نظامی را از پایگاه خود در فرودگاه «خراب الجیر» در حومه حسکه از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق منتقل کردند. 

این منابع افزودند که کاروان دیگری متشکل از ۴۰ خودروی نظامی همزمان با پرواز جنگنده‌های اشغالگران آمریکایی در حالی که تمام راه‌های منتهی به فرودگاه «خراب الجیر» توسط شبه نظامیان قسد بسته شده بود از این پایگاه به سمت عراق حرکت کردند. 

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام می‌داد.