شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#تسلیحات شیمیایی#دمشق

دستکاری نتایج تحقیقات حمله دوما توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی

دستکاری نتایج تحقیقات حمله دوما توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی

یک رسانه مستقل از شواهدی پرده برداشت که نشان دهنده اقدامات گمراه کننده سازمان منع تسلیحات شیمیایی با هدف پنهان کردن حقیقت درباره "حمله شیمیایی ادعایی" ۲۰۱۸ در دوما در حومه دمشق است.

به گزارش مشرق، وب سایت "The Grayzone" با انتشار گزارشی از اقدامات گمراه کننده سازمان منع تسلیحات شیمیایی با هدف پنهان کردن حقیقت درباره "حمله شیمیایی ادعایی" سال ۲۰۱۸ در دوما در حومه دمشق پرده برداشت.

در این گزارش آمده است که این سازمان نه تنها گزارش دانشمندانی را که استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله ادعایی دوما را تکذیب کردند، پنهان کرد، بلکه تحقیقاتی را با هدف بی‌اعتبار کردن کارشناسانی که عملکرد این سازمان و گزارش‌های ساختگی آن درباره این حادثه را زیر سوال بردند، آغاز کرد.

این رسانه در ادامه نوشت: دستکاری نتایج زمانی آغاز شد که کارشناسان تیم حقیقت یاب در این پرونده تاکید کردند که هیچ مدرکی دال بر حمله شیمیایی وجود ندارد و این واقعیت ادعاها و بهانه‌های دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه برای آغاز تجاوز سه جانبه خود به خاک سوریه در ۱۴ آوریل ۲۰۱۸ را تضعیف می‌کند.

این رسانه در ادامه گزارش داد که سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارش کارشناسان را منتشر نکرده و به جای آن گزارش جعلی را منتشر کرده است.

"The Grayzone" در تحقیق خود همچنین به سرکوب دانشمندان توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای خنثی کردن تحقیقات و جعل گزارش‌هایی درباره آن اشاره کرد.

منبع: ایسنا