شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#هلند#رسانه‌ها

هلند بیماران کرونایی را به آلمان منتقل می‌کند

تداوم آشوب‌ها در هلند/ آمستردام بیماران کرونایی را به آلمان منتقل می‌کند

رسانه‌ها از تدام اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در کشور هلند برای چهارمین شب متوالی خبر داده‌اند و دولت هلند هم با توجه به پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها بیماران کرونایی خود را به آلمان منتقل می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، با توجه به افزایش روزافزون موارد ابتلا به کرونا و بستری ها در کشور هلند بیمارستان های این کشور بیماران کرونایی را برای درمان به ایالت نوردراین-وست فالن آلمان منتقل می کنند.

یک سخنگوی سازمان ملی توزیع بیماران در هلند هم گفت که اولین آمبولانس برای انتقال بیماران کرونایی صبح امروز (سه شنبه) روتردام را به مقصد آلمان ترک کرد. یک آمبولانس دیگر هم برای انتقال بیمار به آلمان آماده می شود.

نهادهای بهداشتی آلمان هم این خبر را تایید کرده اند. در بیمارستان های نوردراین-وست فالن فضایی برای پذیرش ۲۰ بیمار از هلند آماده شده است. بیماران در آمبولانس های مجهز و با همراهی پزشک و پرستار منتقل می شوند.

بیمارستان های هلند به دلیل افزایش بیماران کرونایی کاملا پر شده اند و شرایط اضطراری اعلام کرده اند. بسیاری از عمل های اضطراری حتی برای بیماران قلبی و سرطانی به دلیل هجوم بیماران کرونایی به بیمارستان ها به تعویق می افتد. کمبود پرسنل پرستاران و کادر درمان در بیمارستان ها هم از دیگر مشکلات است.

شاخص مبتلایان هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به رقم بالای ۸۸۰ نفر رسیده است.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ هم از تدام شورش ها و ناآرامی ها در شهرهای مختلف هلند در اعتراض به محدودیت های جدید که برای چهارمین شب متوالی ادامه داشت خبر می دهد.

با این همه میزان خسارات مالی در چهارمین شب اعتراضات در هلند محدودتر بود چرا که پلیس به سرعت به فراخوان های این اعتراضات واکنش نشان داده و بر اساس آن اقدام کرد. معترضان ایستگاه های اتوبوس و علائم راهنمایی و رانندگی را به آتش می کشیدند.

بر اساس اطلاعات پلیس بیش از ۲۰ نفر دیگر در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.

بر اساس اطلاعات وزارت دادگستری در اعتراضات برگزار شده در شب های اخیر در هلند علیه محدودیت های کرونایی تا به حال ۱۷۳ نفر دستگیر شده اند.

نخست وزیر هلند در واکنش به اعتراضات، آشوب ها و ناآرامی های ایجاد شده در شب های اخیر از طرف معترضان به محدودیت های کرونایی آن ها را احمق خواند.

در هلند حدود یک هفته است که به دلیل شرایط حاد کرونایی قرنطینه بخشی برقرار شده است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هلند طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است. میانگین موارد روزانه ابتلا به کرونا در هلند طی هفته گذشته ۱۸ هزار نفر بوده است.

بر اساس محدودیت جدید، شهروندان هلند تنها در صورت واکسیناسیون کامل یا بهبود یافتن از کرونا می‌توانند به اماکن عمومی مراجعه کنند و گواهی سلامت افرادی که فقط تست منفی کرونا دارند، فاقد اعتبار خواهد بود.

منبع: تسنیم