به گزارش برنا از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و دان پرامودوینای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز سه‌شنبه در یک گفت‌ وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی و مذاکرات وین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که دو کشور توانسته‌اند از وضعیت بحرانی کرونا عبور کنند، اشاره کرد که اکنون سفر هیأت‌های سیاسی و تجاری و همچنین گردشگران به دو کشور می‌تواند از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون تجاری دو کشور تأکید کرد.

امیرعبداللهیان یادآور شد که در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران سیاست خارجی با نگاه به آسیا دنبال می‌شود و در این میان تایلند از جایگاهی ویژه برخوردار است.

وزیر خارجه تایلند نیز در این تماس برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه های فولاد، برنج و انرژی اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه تایلند ضمن تاکید بر عزم بانکوک برای ارتقاء همه جانبه روابط از وزیر امورخارجه برای سفر به تایلند دعوت کرده است.