شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واقعیت

آیا خون آشام‌ها واقعیت دارند؟

خون آشام ها موجوداتی بودند که هرگز نمی‌مردند و اغلب در مناطقی که زندگی می‌کردند از خون همسایگان خود تغذیه کرده و یا موجب مرگ آن‌ها می‌شدند.

آیا خون آشام‌ها واقعیت دارند؟

به گزارش منیبان؛ خون آشام ها پوششی مانند کفن بر تن داشته و بدن‌های آن‌ها اغلب پف کرده با صورت‌هایی سرخ و چهره‌ای تاریک بوده‌اند. به طور قابل توجهی متفاوت از آنچه امروزه به عنوان خون آشام تصویر شده است، این موجودات رنگ پریده از اوایل قرن نوزدهم میلادی نشات گرفته‌اند.

تاریخچه این موجودات

احتمالا معروف‌ترین خون آشام در تمام دوران‌ها دراکولا است که از او نقل شده: «خون زندگی است.»

یک بیماری نادری به نام پورفیریا (porphyria) وجود داشته که به بیماری خون آشام یا دراکولا نیز شناخته می‌شود. این بیماری علائمی مانند حساسیت شدید به نور خورشید و خارش داشته و در موارد شدید ممکن است دندان‌ها به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای تبدیل شود. این گونه بیماران در نهایت دیوانه خواهند شد.

خون آشام‌1

حقایقی در مورد افرادی که خون آشام و ومپایر بوده‌اند

افسانه‌های خون آشام ممکن است بر اساس ولاد والاشیا (Vlad of Walachia) که با نام ولاد امپالر (Vlad the Impaler) نیز شناخته می‌شود باشد. او عادت داشته تا کلاه‌ها را بر سر مردم میخ کرده، پوست افراد را زنده زنده کنده و آن‌ها را بر روی چوب‌های عمودی میخ کوب نماید. علاوه بر این‌ها او علاقه‌مند بود تا نان را درون خون دشمنان خود فرو کرده و سپس آن را بخورد. نام او ولاد (Vlad) به معنی فرزند اژدها یا دراکولا است که به عنوان دراکولای تاریخی شناخته می‌شود. اگرچه که او در سال ۱۴۷۶ به قتل رسیده اما آرامگاه او خالی است.

تفاوت‌های خون آشام با سایر موجودات

خون آشام های چینی به چیانگ شی (ch’iang shih) مشهور بوده و دارای چشم‌های قرمز و پنجه‌های کشیده بوده‌اند. گفته شده که آن‌ها می‌توانند به زنان حمله کنند. زمانی که آن‌ها قوی‌تر شوند توانایی پرواز را به‌دست آورده، موهای سفید بلند داشته و به گرگ تبدیل می‌شوند.

با توجه به اینکه خون آشام‌ها و زامبی‌ها هر دو در گروه ارواح دسته بندی می‌شوند. به عنوان مثال زامبی‌ها دارای IQ پایین‌تری نسبت به خون آشام بوده و ترجیح می‌دهند از مغز و گوشت تغذیه کنند. آن‌ها در آینه قابل مشاهده بوده و با عضلاتی پوسیده حرکت می‌کنند.

یک زن با سنگی که در دهان

در سال‌های اخیر جمجمه یک زن متعلق به قرن شانزدهم با سنگی که در دهان آن قرار گرفته بود در نزدیکی بقایای قربانیان طاعون یافت شد. در آن دوران غیر معمول نبود که یک سنگ را در درون دهان یک خون آشام قرار داده تا از خوردن بدن دیگر قربانیان طاعون جلوگیری نمایند.

خرافاتی در این خصوص

برخی از مردم معتقد بوده که میوه‌هایی مانند کدو تنبل و هندوانه اگر بیش از ۱۰ روز باقی بمانند تبدیل به خون آشام خواهد شد.

محبوب‌ترین خون آشام در داستان‌های کودکانه در سال‌های اخیر Bunnicula بوده است. این داستان متعلق به یک خرگوش کوچک بوده که زندگی شادی داشته و از طریق خوردن گیاهان زندگی می‌کند.

وبگردی