شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرایان#احمدی نژاد

چرا احمدی نژاد مورد غضب اصولگرایان قرار گرفت؟

کدخبر: 456682
محمود احمدی‌نژاد که زمانی برخی از چهره‌ها و جریان‌های سیاسی بر این باور بودند که با آمدن او و رفتن سید محمد خاتمی از ریاست جمهوری، انقلاب به ریل خود برگشته حالا تبدیل به یک مخالف خوان اصلی نظام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن‌نو، احمدی‌نژاد تبدیل به یک سیاستمدار کپی کار شده است، او زمانی از روی دست شهید رجایی و شهید آیت کپی می‌کرد و حالا به سمت کپی کردن از مواضع خارج‌نشینان مخالف نظام و برخی اصلاح‌طلبان رفته است.

محمود احمدی‌نژاد که زمانی برخی از چهره‌ها و جریان‌های سیاسی بر این باور بودند که با آمدن او و رفتن سید محمد خاتمی از ریاست جمهوری، انقلاب به ریل خود برگشته حالا تبدیل به یک مخالف خوان اصلی نظام شده است.

بیایید کمی این تعابیر را با هم مرور کنیم:

مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی: «خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینۀ‌ انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دورۀ‌ خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب‌، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم‌. عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌ و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخۀ‌ الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعۀ‌ ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقۀ‌ بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی‌ ظهور یافته‌، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام(ص)  تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبۀ‌ کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد یافت‌».

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعۀ تهران: «این نامه (نامۀ احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا) فوق‌العاده است و عقیده من این است که از الهامات خدا بود... توصیه می‌کنم این نامه را بچه‌ها همه بخوانند و در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود و صداوسیما نیز مکرر آن را بخواند... این‌گونه حرف زدن، الهام خداوند است.» 

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی: «این دولت، از زمان مشروطیت تاکنون محبوب‌ترین و بهترین دولت بوده است.»

حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه: «سادگی زندگی احمدی نژاد شبیه پیامبرانی مثل یوزارسیف است.»

شاید کسانی که به خوبی دوران احمدی نژاد را به یاد ندارند و در این دوره با او آشنا شده باشند، از خواندن این جملات تعجب کنند. احمدی نژادی که آن روزها این تعابیر برایش به کار می رفت این روزها منفور و مغضوب نه فقط این افراد بلکه طیف گسترده ای از اصولگرایان شده است و حتی برخی او را در قامت یک اپوزیسیون نظام می بینند.

این تغییر احمدی نژاد از کجا می‌آید؟ چرا کسی که زمانی او را نماد انقلاب می‌دانستند به فردی تبدیل شده است که انتخابات را تحریم می‌کند؟

آیا احمدی نژاد مغضوب اصولگرایان است؟ / احمدی نژاد مقلد تاج زاده و خارج نشینان شده

احمدی‌نژاد فقط کپی‌برداری می‌کند

مهم‌ترین مسئله این است که احمدی نژاد فردی خودشیفته است و این تصور را دارد که می‌تواند بازیگر اصلی اتفاقات سیاسی ایران باشد. این در حالی است که او همیشه رفتار سیاسی‌اش را  از روی دست دیگران کپی کرده است.

زمانی که احمدی نژاد شهردار بود و بعد به ریاست جمهوری رسید، خود را ساده زیست معرفی می‌کرد. این درحالی بود که مردم پیش از این یک ساده زیست واقعی در حرف و عمل یعنی شهید رجایی را دیده بودند. احمدی نژاد اول با این شعار به صحنه سیاسی ایران آمد اما بعد کم کم از آن فاصله گرفت و سبک زندگی‌اش را تغییر داد و کت و شلوار را جایگزین کاپشن معروف خود کرد.

بسیاری از مردم احمدی نژاد را بی‌پروا ترین سیاستمدار تاریخ می‌دانند که دائما تهدید به رو کردن پرونده ها و اسامی در جیبش می کرد اما آنهایی که با تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی آشنا هستند می‌دانند که شهید آیت، اولین چهره سیاسی ایران بود که بدون تعارف هرچه پرونده در دست داشت را رو می‌کرد. نطق‌های آتشین او در مجلس اول هنوز در گوش کسانی که آن دوران را درک کرده‌اند، زنگ می زند.

احمدی نژاد مقلد تاج زاده و خارج نشینان شد

حالا هم که رئیس جمهور پیشین ایران در دور مخالفت افتاده است و حرف‌هایی می‌زند که قبل از او خارج نشین‌ها و برخی از چهره‌های سیاسی داخلی مثل مصطفی تاج زاده زده بودند.

هدف این حرف‌ها هم مشخص است. احمدی نژاد سبد رای حزب‌اللهی‌ها را از دست داده است و می‌خواهد چهره خود را بین اصلاح طلبان و کسانی که تا حدودی با نظام مشکل دارند، سفید کند و بگویید تغییر کرده‌ام. این درحالی است که همه آنهایی که احمدی نژاد به دنبال به دست آوردن دل آنهاست، بر این باور هستند که بذر مشکلات امروز ایران را او کاشته است و دل‌شان هیچ وقت با احمدی نژاد صاف نخواهد شد.

بدنامی بهتر از گمنامی است؟

نکته دیگری که باید در مورد احمدی نژاد دانست این است که او در دسته سیاستمدارانی تعریف می‌شود که بدنامی را بهتر از گمنامی می‌داند. او دوست ندارد از صحنه سیاسی ایران کنار برود و یا کنار گذاشته شود. احمدی نژاد نمی‌تواند مثل میرحسین موسوی بعد از پایان دوران نخست وزیری،  سال‌ها خانه نشین شود و کاری به کار سیاست نداشته باشد. یا مثل ناطق نوری بعد از شکست در انتخابات برای همیشه حضور در میدان سیاست را ببوسد و کنار بگذارد.

احمدی نژاد دوست دارد  همه در مورد او حرف بزنند حتی به غلط! او وقتی می‌بیند که دیگر حرف‌هایش در میان انقلابی‌ها طرفدار ندارد و آنها وی را کنار گذاشته‌اند به سراغ مخالفان همیشه‌اش رفته است و حرف‌هایی را می‌زند که آنها دوست دارند.

حافظه تاریخی مردم دوره احمدی نژاد را فراموش می کند؟

البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که احمدی نژاد روی حافظه تاریخی مردم حساب کرده است و فکر می‌کند با این رفتار می‌تواند 8 سال دوران ریاست جمهوری‌اش را پاک کند و چهره‌ای تازه از خود بسازد. استراتژی که بیشتر به یک خیال می‌ماند و بعید است به سرانجام برسد.

احمدی نژاد سیاستمداری است که به جز حلقه دوستانش کسی با او همراه نخواهد شد و به قول آن ضرب‌المثل قدیمی «از اینجا رانده و از آنجا مانده» شده است.