شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سلطان#قطر#عمان

بر لزوم تقویت رایزنی تاکید شد؛

پایان سفر سلطان عمان به قطر و صدور بیانیه مشترک دو کشور

پایان سفر سلطان عمان به قطر و صدور بیانیه مشترک دو کشور

قطر و عمان امروز و در پایان سفر «هیثم بن طارق»، سلطان عمان به قطر، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، قطر و عمان امروز و در پایان سفر «هیثم بن طارق»، سلطان عمان به قطر، بیانیه مشترکی صادر کردند. بیانیه مذکور سفر دو روزه سلطان عمان به قطر را تاریخی توصیف کرد و این سفر را در راستای روابط برادرانه تاریخی بین دو کشور دانست.

این بیانیه اشاره کرد که مذاکرات امیر قطر و سلطان عمان درباره روابط دوجانبه و راه های تقویت همه جانبه آن علاوه بر برخی از مسائل منطقه ای و بین المللی بود.

در بیانیه مشترک قطر و عمان آمده که مذاکرات امیر قطر و سلطان عمان نشان دهنده عمق روابط دوجانبه و مواضع یکسان دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی به خصوص اهمیت گفتگو و دیپلماسی در حل مسائل منطقه است.

دو طرف بر قدرت اراده سیاسی رهبران دو کشور برای ارتقای همه سطوح همکاری بین قطر و عمان تاکید کردند و سفر تاریخی سلطان عمان به قطر را گشایش چشم اندازهای جدید رایزنی، هماهنگی و همکاری بین دو کشور برادر دانستند.

تمیم بن حمد و هیثم بن طارق ضمن تحسین روابط و همکاری و شراکت متمایز در همه زمینه ها، بر تمایل مشترک دو طرف در همکاری در زمینه انرژی پاک و همکاری مشترک در تبادل نظر برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی تاکید کردند.

امیر قطر و سلطان عمان تاکید کردند که فرصت های حقیقی و متنوع بین دو کشور، اساس مستحکمی برای تقویت روابط و افزایش فرصت های سرمایه گذاری و شراکت و انجام پروژه های دارای ارزش افزوده در بسیاری از زمینه ها است.

سران دو کشور همچنین بر وجود فرصت هایی برای افزایش حجم مبادله تجاری و متنوع سازی آن و تقویت نقش بخش خصوصی در راستای انسجام منافع دو کشور تاکید کردند. دو طرف بر اهمیت شورای همکاری خلیج فارس در تقویت امنیت و ثبات منطقه اجماع نظر داشتند و بر لزوم تقویت رایزنی و هماهنگی مواضع در سطح دوجانبه در محافل مختلف منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

قطر و عمان گفتند این رایزنی برای خدمت به مسائل کشورهای عربی و اسلامی و حمایت از مسائل عادلانه بشردوستانه و در راس آن قضیه فلسطین و تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و جهان مهم است.

امیر قطر از سلطان عمان بابت این سفر تاریخی تشکر کرد و سلطان عمان نیز ضمن تشکر از امیر قطر بابت حسن استقبال و میزبانی سخاوتمندانه، از او رسما برای سفر به عمان دعوت کرد.

عمان با ابراز افتخار از میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲، نسبت به موفقیت دوحه در سازماندهی این رویداد بزرگ جهانی به شیوه ای بی سابقه که نشان دهنده میراث و پتانسیل بزرگ منطقه است، ابراز اطمینان کرد.

دو کشور توافقنامه هایی در زمینه های اقتصادی، مالیاتی و نظامی امضا کردند.