هتل میزبان مذاکرات «وین» مشخص شد+ عکس

«استفانی لیختنشتاین» خبرنگار نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» گزارش کرد که نشست آتی 29 نوامبر (هشتم آذرماه ) «وین» برای احیای برجام در هتل «پله کوبورگ» برگزار خواهد شد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «متوجه شده‌ام که مذاکرات هسته‌ای ایران مجدداً به پله کوبورگ منتقل خواهد شد».

از اواسط فروردین ماه سال جاری تا پایان خرداد ماه و در دولت دوازدهم شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای احیای برجام بود. اکثر مذاکرات منتهی به برجام نیز در این هتل برگزار شد.

هتل میزبان مذاکرات «وین» مشخص شد+ عکس

هتل میزبان مذاکرات «وین» مشخص شد+ عکس

با روی کار آمدن دولت سیزدهم مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر متوقف شد و قرار است دوشنبه هفته آینده هشتم آذر ماه دور جدید مذاکرات به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با نمایندگان گروه ۱+۴ در وین برگزار شود.

جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند. بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بارها در اظهارات مختلف اعلام کرده که ایران در این مذاکرات به دنبال توافق خوب است.