شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#کره‌جنوبی#توافق#انجام

توافق جدید با کره‌جنوبی انجام شد

مقامات ارشد وزارت خارجه ژاپن و کره جنوبی توافق کردند تا برای احیای روابط دو جانبه سالم و قوی، ارتباط بین این دو وزارتخانه را حفظ کنند.

توافق جدید با کره‌جنوبی انجام شد

به گزارش منیبان؛ از شبکه خبری"ان. اچ. کی"،  رئیس اداره آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن، فوناکوشی تاکه هیرو و مدیرکل امور آسیا و اقیانوسیه کره جنوبی، ای سانگ ریول، شامگاه دوشنبه در سئول پایتخت کره جنوبی ملاقات کردند.

به گفته طرف ژاپنی، فوناکوشی در این دیدار اذعان کرد که روابط به دلیل اختلاف نظرها در برخی موضوعات به تیرگی گراییده است.

در مساله کار اجباری دوران جنگ، فوناکوشی درخواست ژاپن را که می گوید سئول راه حلی پیدا کند که ژاپن بتواند آن را به سرعت بپذیرد تکرار کرد.

او همچنین به تحولات اخیر در جزایر تاکه شیما یعنی بازدید هفته گذشته رئیس پلیس کشور کره جنوبی از این جزایر اشاره کرد.

کره جنوبی کنترل این جزایر را در دست دارد اما ژاپن هم ادعای مالکیت آنها را دارد. دولت ژاپن می گوید که این جزایر بخش جدایی نشدنی از قلمرو ژاپن هستند که کره جنوبی آنها را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است.

فوناکوشی گفت این بازدید از نظر موضع ثابت ژاپن در قبال این جزایر کاملا غیرقابل قبول است و خواهان پاسخ مناسب از سمت سئول شد.

وزارت خارجه کره جنوبی می گوید که ای سانگ ریول در پاسخ تاکید کرد که دولت این کشور تحت هیچ شرایطی نمی تواند هیچ گونه ادعایی از سمت ژاپن در قبال این جزایر را بپذیرد.

فوناکوشی و ای سانگ ریول توافق کردند که مقامات وزارت خارجه دو طرف با هدف احیای روابط سالم میان دو کشور ارتباط با یکدیگر را حفظ کنند.

وبگردی