شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزیر کشور

وزیر کشور: نیازمند بازشناسی ظرفیت‌های متنوع بسیج در کشور هستیم

وزیر کشور با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت هفته بسیج یک امر صرفا تشریفاتی نیست، گفت: باید نگرش و روحیه بسیجی در کار و خدمات رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی به عنوان الگو مورد توجه بیشتر قرار گیرد. نیازمند بازشناسی ظرفیت‌های متنوع بسیج در کشور هستیم.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی که به مناسبت هفته بسیج در جمع کارکنان وزارت کشور در محل نمازخانه حضور یافت با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان کشور گفت: به مناسبت این هفته یاد می‌کنیم از بسیجی بزرگ و انقلابی حضرت آیت الله خمینی (ره) که این حرکت بزرگ را ایجاد کردند و کشور و انقلاب بر بستر این فکر عمیق و اساسی شکل گرفت.

 وزیر کشور با بیان اینکه با نگرش و تفکر بسیجی چهل و سه سال حرکت انقلابی را در کشور شاهد هستیم؛ گفت: بسیج یک نظریه بسیار مهم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی است که می‌تواند راهگشای همه راه‌های بسته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درخصوص دولت اسلامی، گفت: دولت اسلامی دولتی است که اجزای آن بر اساس تفکر بسیجی بنا شده و حرکت می‌کند.

وحیدی با اشاره به اینکه امروز همگان به توانایی‌ها و اقدامات ارزشمند بسیج در عرصه‌های مختلف معترف اند؛ گفت: یکی از نقش‌های موثر بسیج در همین مساله شیوع بیماری کرونا بود و با ورود بسبج در حوزه مدیریت بیماری کرونا به خصوص در طرح شهید سلیمانی، روند مبارزه با کرونا به خوبی جلو رفت.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود؛ گفت: اگر امروز ایران اسلامی در اوج قدرت نظامی به سر می‌برد؛ بخش عمده اش وجود بسیجیان شهادت طلب و آماده ایثار است.

وی در این خصوص گفت: وقتی بسیجیان انقلابی با شناور‌ها به مقابله با ناو‌های بزرگ دشمن می‌روند، احساس ترس در دشمن ایجاد می‌شود.

وحیدی همچنین درخصوص نقش خطیر بسیج در تامین امنیت و اقتدار کشور در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: وقتی کشور در آتش لجام گسیخته تروریست‌های الحادی می‌سوخت، میدان داری بسیح باعث تامین و تقویت امنیت در کشور شد. با حضور بسیجیان عوامل ناامنی از کشور جمع و جور شد و کشور در شرایط آرام و با ثبات قرار گرفت.

وزیر کشور همچنین به حضور پررنگ و تعیین کننده بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: واقعیت امر این است که وقتی پای بسیجیان به جبهه‌های جنگ گشوده شد اوضاع و احوال جبهه‌ها متحول شد.

وی فعالیت موثر بسیج در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر محور‌های مورد اشاره وحیدی در نشست صمیمی امروز با کارکنان وزارت کشور بود و در این خصوص گفت: در مسائل اجتماعی هم راهکار حل مشکلات با حضور فعالانه بسیجیان کشور است.

وحیدی در این خصوص گفت: امروز گروه‌های جهادی به جنبش اجتماعی جدیدی در کشور در راستای تحول و پیشرفت در کشور تبدیل شده اند و در حوزه‌های مختلف اجتماعی نقش آفرینی موثر دارند.

 وحیدی تصریح کرد: گروه‌های جهادی به صورت مشخص در حوزه محرومیت اجتماعی فعال هستند و باید توجه داشت که این محرومیت اجتماعی تنها یک فعل صرف اقتصادی نیست و ابعاد اجتماعی و فرهنگی هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: واقع امر این است که وقتی بسیج به صحنه می‌آید با توجه به اینکه چند بعدی است برای همین موضوع فعالیت و اقدامش هم زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی پیدا می‌کند.

 وحیدی با بیان اینکه به هر میزان که حضور بسیجیان در صحنه عمل اقتصادی و اجتماعی کشور افزایش یابد؛ به همان نسبت پایه‌های نظام تقویت می‌شود؛ اظهار داشت: بسیج یگانه نظریه در جمهوری اسلامی است که نخست خلق شد و در مرحله بعدی به کار گرفته شد و در نهایت صحت عمل خود را نشان داد و روز به روز تکامل یافت.

 وحیدی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت هفته بسیج یک امر صرفا تشریفاتی نیست؛ گفت: باید نگرش و روحیه بسیجی در کار و خدمات رسانی به مردم عزیز ایران اسلامی به عنوان الگو مورد توجه بیشتر قرار گیرد. نیازمند بازشناسی ظرفیت‌های متنوع بسیج در کشور هستیم.
 
وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که تفکر بسیجی، نگرشی تکلیف محور است، گفت: باید فضای اداری از کارمند محوری به مسئول بودن تغییر مسیر دهد.

وحیدی همچنین گفت: این فرصت به خصوص در دولت حضرت آیت الله رئیسی که یک بسیجی انقلابی است بیشتر فراهم است و امروز می‌بینیم که رئیس جمهور محترم کشور سراسر به دنبال خدمات رسانی به مردم و گشودن گره هاست.

وی تصریح کرد: حضور رئیس جمهور در میان مردم و نشست و برخاست با آن‌ها نشان از روحیه بسیجی است و انشاءا.. با استمرار حرکت شهدا که این مسیر حرکت را باز کردند بتوانیم ضمن حفظ این مسیر، تفکر بسیجی را توسعه دهیم.
 
  • وزیر کشور: توسعه استان‌های مرزی از اولویت‌های کاری دولت است
  •  
    انتهای پیام/