شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمار

تولید پماد گیاهی برای درمان زخم پای بیماران دیابتی

تولید پماد گیاهی برای درمان زخم پای بیماران دیابتی

یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق به تولید پمادی برای درمان زخم پای بیماران دیابتی شده که علاوه بر بهبود زخم می تواند قند خون بیمار را هم کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، علی شریعتمداری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید محصولی دانش‌بنیان برای پیشگیری، کنترل و درمان عوارض قند خون گفت: فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان در زمینه داروهای انسانی، دامپزشکی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند. داروهای تولیدی این شرکت ۹۰ درصد گیاهی و ۱۰ درصد شیمیایی است.

وی افزود:این فرآورده دارویی باعث کاهش التهاب و تورم و تسریع روند طبیعی درمان شده و از عفونت زخم دیابت جلوگیری میکند. مواد موثره موجود در فرمولاسیون این پماد دارای خواص ضد قارچی ضد میکروبی وضد التهابی است.

شریعتمداری گفت: ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پماد موجب به دام انداختن رادیکال‌های آزاد می‌شود که نقش مهمی در ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت زخم دیابتی دارد. همچنین وجود موم زنبور عسل در این ترکیب اثرات درمانی دارو را در ترمیم زخم دیابتی دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: بر خلاف سایر داروها و پمادهای موجود در بازار برای بیماران دیابتی که برای درمان زخم پا باید قند خون کنترل شده باشد، این پماد به واسطه قدرت بازسازی فوق‌العاده‌ای که دارد حتی در صورت غفلت بیمار در تنظیم قند خون و یا عفونت عروقی می‌تواند زخم را بازسازی کرده و علاوه بر این جلوی بروز زخم‌های جدید را نیز می‌گیرد.

مدیر شرکت افزود: این ویژگی، در بسیاری از محصولات دیگر وجود ندارد، زیرا قادر به تنظیم قند خون بیمار نیستند و فرآیند ترمم نیز با مشکل رو به رو می‌شود.