شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آمریکا#استرالیا

حزب مخالف دولت استرالیا: دولت بازی خطرناکی درباره جنگ تایوان شروع کرده است


حزب مخالف دولت استرالیا: دولت بازی خطرناکی درباره جنگ تایوان شروع کرده است

حزب مخالف دولت در استرالیا دولت این کشور را به اتخاذ یک تاکتیک انتخاباتی خطرناک در اعلام آمادگی برای کمک به آمریکا در جنگ علیه چین متهم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی امور خارجی حزب مخالف دولت در استرالیا معتقد است که اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور با اظهارات خود مبنی بر پیوستن به آمریکا در صورت وقوع هرگونه جنگی با تایوان "تاکتیک انتخاباتی خطرناکی" را پیش گرفته است.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا اوایل ماه جاری میلادی گفته بود اینکه کانبرا به هرگونه اقدام نظامی آمریکا درصورت حمله چین به تایوان نپیوندد، مسئله ای غیرقابل درک است.

پنگ وونگ، سخنگوی امور خارجی حزب کارگر گفته که اظهارات داتون بخشی از راهبرد دولت برای انتخابات است که قبل از می 2022 برگزار خواهد شد.

وونگ در سخنرانی خود در دانشگاه ملی استرالیا امروز (سه شنبه) گفت: افزایش هیجان درباره آینده جنگ علیه یک ابرقدرت خطرناکترین تاکتیک انتخاباتی در تاریخ استرالیاست – تاکتیکی که توسط سیاستمداران غیرمسئول اتخاذ شده که شیفته باقی ماندن در قدرت به هر بهایی هستند.

وونگ در ادامه گفت که دولت موریسون در هفته های اخیر به دنبال آن است که حزب کارگر را یک گروه طرفدار چین معرفی کند.

این درحالی است که روابط میان استرالیا و چین پس از آنکه استرالیا مانع از فعالیت  هوآوی و نصب شبکه 5G در 2018 شد، دچار تنش زیادی شده است.

انتقاد استرالیا از چین و پیوستن به ائتلاف آمریکا علیه پکن در معرفی چین به عنوان منشا شیوع کرونا نیز یکی دیگر از اتفاقاتی بوده که به کاهش سطح روابط میان استرالیا و چین کمک کرده است.

انتهای پیام/