شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سال جاری

موفقیت روسیه در عرصه صنعت ساخت بالگرد


موفقیت روسیه در عرصه صنعت ساخت بالگرد

شرکت هولدنیگ «بالگردهای روسیه» که از جمله شرکت‌های پیشرو در صنعت بالگردسازی در جهان بوده و سالانه قادر به تولید ۳۶۰ فروند بالگرد است و در سال جاری حدود ۱۸۵ بالگرد نظامی و غیرنظامی به سفارش دهندگان خارجی تحویل داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آندری بوگینسکی" مدیرکل شرکت هولدینگ «بالگردهای روسیه» در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که طرف روسی در سال 2021 حدود 100 بالگرد نظامی و 85 بالگرد غیرنظامی به سفارش دهندگان خارجی تحویل داده است.

وی توضیح داد: «ما تمامی برنامه ریزی‌های خود در سال جاری را تحقق داده‌ایم. ما تاکنون حدود 180 الی 185 بالگرد تولید شده طبق سفارشات دریافتی در چارچوب توافقات امضاء شده را به مشتریان خارجی تحویل داده‌ایم که حدود 100 فروند از این بالگردها نظامی و بقیه غیرنظامی هستند.»

بوگینسکی یادآور شد که در زمینه بالگردهای غیرنظامی بازار داخلی روسیه برتری دارد و در این زمینه، 33 فروند بالگرد به سرویس ملی آمبولانس هوایی روسیه تحویل داده شده و بیش از 50 فروند بالگرد نیز برای شرکت لیزینگ حمل و نقل دولتی تولید شده است. در عین حال انتظار می‌رود که در خصوص شرکت در مناقصه مربوط به خرید بالگرد برای شرکت حفاظت هوایی روسیه نیز تصمیم گیری شود.

به گفته این مقام روس، از لحاظ فناوری‌های نظامی نیز میزان صادرات و سفارت دولتی به نسبت 60 به 40 است. وی افزود: «این شرکت قادر به تولید 360 بالگرد در سال است.»

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در اوایل ماه نوامبر در دیدار با آندری بوگینسکی گفته بود که این کشور همواره به صنایع بالگرد سازی خود افتخار کرده است. مدیرکل شرکت هولدینگ «بالگردهای روسی» نیز در این نشست پوتین را از امضای قرارداد جدیدی با جمهوری خلق چین مطلع کرده بود که بر اساس آن قرار است بالگردهای سنگین برای نیازهای ارتش چین تولید شود. به گفته وی، این قراردادی درازمدت و برای 13 سال است.

شرکت هولدینگ «بالگردهای روسی»، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت بالگرد سازی در جهان و تنها تولید کننده این ماشین پرنده در روسیه است. این شرکت در چارچوب شرکت دولتی «راس تک» فعالیت دارد و در سال 2007 بعنوان یک شرکت هولدنیگ کار خود را آغاز کرده، ولی در مجموع بیش از 70 سال است که فعالیت دارد.

انتهای پیام/