شهرخبر

خبر خوش درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان برحسب استان ها درحال انجام است.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، عباس مقتدایی با بیان اینکه پیگیری های مستمری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان انجام شد، گفت: پس از پیگیری از وزارتخانه های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره این مشکل در سازمان برنامه و بودجه است.

مقتدایی ادامه داد: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رییس جمهور و شخص اقای رییس جمهور مکاتبه کردم. آقای مخبر دستور اقدام را صادر کرد و رییس دفتر رییس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام دادند ولی بعد از گذشت مدت زیادی همچنان این موضوع انجام نشده است. معاون اقتصادی رییس جمهور نیز پیرو نامه ام با رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد مکاتبه کرد، ولی نتیجه ای نداد.

نماینده اصفهان اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه به تعبیری عنوان می کند اعتبار و پول لازم را ندارد. ما هم از ابزارهای نظارتی همچون تذکر و مکاتبه استفاده کردیم، ولی نتیجه ای حاصل نشد، بنابراین با همکاری سایر نمایندگان، اعمال ماده ۲۳۴ (شکایت) علیه سازمان برنامه و بودجه را کلید زدیم.

وی در پایان گفت: با پیگیری ها مطلع شدیم که پرداخت آغاز شده و استان به استان درحال واریز است. با خزانه داری کل کشور صحبت کردم و واریز ها برحسب استان درحال انجام است و تاکنون تعداد قابل توجهی از استانها واریز شده است.