شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#مجلس شورای اسلامی
مراسم رونمایی از سردیس طلایه داران بازی‌های آسیایی|

قالیباف: شهدای بسیجی جان خودشان را در عرصه امینت کشور آگاهانه و مجاهدانه فدا کردند/ قهرمانان ورزشی نماد فرهنگی کشور هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای بزرگ مرد بسیجی جان خودشان را آگاهانه، مجاهدانه و عاشقانه در عرصه امینت و دفاع کشور و انقلاب اسلامی گذاشتند،گفت: از این رو درود می‌فرستیم بر روح پاک همه شهدا و این هفته را به همه دلاوران و دریادلان بسیجی‌مان تبریک عرض می‌کنیم.
خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در مراسم آئین رونمایی از سردیس طلایه داران بازی‌های آسیایی گفت: در ابتدا لازم می‌دانم هفته بسیج که یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌هاست را تبریک عرض کنم.
 
وی با اشاره به شهادت بزرگ مردان بسیجی که در عرصه امینت و دفاع کشور و انقلاب اسلامی جان خودشان را آگاهانه،مجاهدانه و عاشقانه گذاشتند، ادامه داد: از این رو درود می فرستیم بر روح پاک همه شهدا و این هفته را به همه دلاوران و دریادلان بسیجی‌مان تبریک عرض می‌کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهارداشت: همچنین جا دارد که هفته کتاب و موضوع فرهنگ و ادبیات و شعر این سرزمین را به همه فرهنگ دوستان و عزیزانی که از فرهنگ کشور، ادبیات کشور و شعر کشور  صحبت می‌کنند تبریک بگوییم.
 
قالیباف با بیان اینکه  ما یکی از کشور‌های غنی دنیا در این زمینه هستیم، اظهارداشت: همچنین این روز را به همه اساتید و همه عزیزانی که در اقصی نقاط کشور در این عرصه فعال بوده و گمنام هستند تبریک و عرض خسته نباشید دارم.
 
وی با اشاره به تلاش میدان و وزرشکارانی که در المپیک 2020 افتخار آفرینی کردند، بیان داشت: پارالمپیکی‌های عزیز ما نیز در این مسابقات خوش درخشیدند و توانستند افتخارآفینی کنند.
 
قالیباف بیان داشت: انصافا بحث ورزش یک موضوع و پدیده چند جانبه است؛ از یک منظر واقعا می‌توان گفت که ورزش یک صنعت است و از منظری دیگر می‌توان گفت که ورزش یک پدیده مهم اجتماعی است لذا اگر ما امروز حرف از اوقات فراغت غنی‌شده می‌زنیم باید بدانیم ورزش در همه این‌ موارد وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه ورزش از سیاست به دور است اما در سیاست هم افتخارآفرینی می کند،بیان داشت: ورزش حتی در عرصه‌هایی که شاید در جهت دیپلماسی نتوان در آن افتخارآفرینی کرد مهم است، بنابراین سرمایه گذاری در عرصه ورزش مهم است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌ای در ورزش وجود ندارد، بیان داشت: از ابتدا تا انتهای ورزش یک سرمایه‌گذاری است هم برای امروز و هم برای آینده‌. لذا اگر از این پدیده غفلت کنیم هزینه‌های سرسام آوری در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی برای ما به بار می‌آورد که جبران ناپذیر است و من این مسئله را هم به عنوان خدمتگزار‌ای که روزی در نیروی انتظامی خدمت کرده و لایه‌های زیرین آسیب‌های اجتماعی را به چشم دیده و هم خدمتگزاری که در یک نهاد عمومی مثل شهرداری تهران مسئولیت داشته، می‌گویم.
 
وی با بیان اینکه قهرمانان ورزشی ما نماد فرهنگی ما هستند،بیان داشت:این قهرمانان نه تنها الگو برای جوانان ما هستند که نماد فرهنگی کشور ما قلمداد می‌شوند. بنده هر جا که توفیق خدمت داشتم با همین بیانات و نکاتی که اینجا بیان کردم هیچ وقت در هر کجا بودم از امر ورزش غفلت نکردم و سعی کردم همیشه یک نگاه حداکثری که این حد نگاه حداکثری، حداقل وظیفه ما است، نسبت به این موضوع توجه داشته باشم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هم این نکته را عرض می‌کنم که حتماً در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در خدمت عرصه ورزش - از یک ورزش عمومی تا سطح ورزش قهرمانی - خواهیم بود آنهم در یک چارچوب وظایفی که در مجلس داریم.
 
وی با اشاره تلاش مجلس برای رفع ایراد مصوبات در این بخش بیان داشت: از این رو با همه تلاش خودمان انشالله این موارد را حل و فصل خواهیم کرد و امیدوار هستیم که بتوانیم حتما در رتبه‌های جهانی بیشتر بدرخشیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخشش بیشتر ورزشکاران ایرانی در عرصه بین المللی بیان داشت: استعداد‌های زیادی در کشور است طبیعی است محدودیت‌های اقتصادی و کرونایی داریم، اما همیشه باور داشتم مشکل کشور ما نبود امکانات نیست مشکل کشورمان نبود نقشه راه مدون و مدیریت صحیح در سطوح مختلف است به همین خاطر عذر محدودیت اقتصادی در حوزه ورزش پذیرفته نیست.

قالیباف بیان داشت: یکی از ویژگی‌های موفقیت در هر عرصه‌ای مردمی سازی فعالیت است هرچه کار‌ها را دولتی‌تر کنیم و در پیچ و خم بروکراسی گیر بیفتد خلاقیت از بین می‌رود. در اقتصاد و فرهنگ هم همین ماجرا وجود دارد تجربه نشان داده وقتی کاری می‌تواند با مردم انجام شود نباید در آن دخالت کنیم.

انتهای پیام/