شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#انرژی#وزارت

جنگ نفتی آمریکا با اوپک؛ برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی کلید خورد


جنگ نفتی آمریکا با اوپک؛ برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی کلید خورد

وزارت انرژی آمریکا برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی را تایید کرد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، انتظار می‌رود وزارت انرژی آمریکا برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی را هماهنگ با سایر کشورها اعلام کند.
طبق گفته منابعی از دولت آمریکا، برداشت از این ذخایر با چندین کشور هماهنگ شده‌است.

رئیس‌جمهور آمریکا به‌دنبال بالا رفتن قیمت بنزین در کشور و کاهش نرخ محبوبیت خود، از چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خواسته به‌طور هماهنگ از ذخایر نفتی خود برداشت کنند.

کاخ‌سفید همچنین بارها تولیدکنندگان اوپک را برای افزایش عرضه نفت تحت فشار گذاشته‌است. ائتلاف اوپک پلاس در دوم دسامبر اجلاسی جهت تصمیم‌گیری در مورد روند افزایش تولید برگزار می‌کند.

آمریکا نتوانسته ائتلاف اوپک پلاس را متقاعد به افزایش تولید بیشتر نفت کند. اکثر تولید کنندگان این ائتلاف عقیده دارند دنیا با کمبود نفت مواجه نیست. مقامات اوپک پلاس هشدار داده اند در برابر اقدام آمریکا برای آزادسازی ذخایر نفتی ساکت نمی نشینند.

 مقامات ژاپن و هند به‌دنبال راه‌هایی برای آزادسازی ذخایر ملی خود به‌همراه آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ هستند.

رؤسای جمهور آمریکا 3 بار مجوز برداشت از ذخایر استراتژیک این کشور را صادر کرده‌اند که جدیدترین آن‌ها مربوط به 2011 طی جنگ لیبی می‌شود. یک‌بارهم در 1991 در بحبوحه جنگ خلیج‌فارس و یک‌بار طی طوفان کاترینا در 2005، از این ذخایر برداشت‌شده بود.

طبق قوانین برداشت از ذخایر استراتژیک، شرکت‌های نفتی می‌توانند نفت خام را از این ذخایر وام بگیرند و بعد آن را برگردانند و یا محصولات پالایش‌شده نفتی به‌علاوه سود آن را باز گردانند.

انتهای پیام/56