شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دیپلماسی
گفت‌وگو|

دیپلماسی قضایی ایده نو و متفاوتی که می‌تواند به رفع مشکلات زیادی کمک کند

عضو گروه دوستی پارلمانی «ایران و چین» در مجلس گفت: دیپلماسی قضایی یک ایده نو و متفاوتی است که می‌تواند نگرش‌ها و نگاه‌ها به موضوع قضاوت در عرصه بین المللی را در هر کشوری تغییر بدهد.
محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به گفتمان جدید «دیپلماسی قضایی» که رئیس دستگاه قضا در دیدار اخیر با جمعی از سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی در تهران، مطرح کرد، گفت: دیپلماسی‌هایی که صورت می‌گیرد یا در حوزه دولتی هاست و یا دیپلماسی مردمی است که توسط پارلمان‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: دیپلماسی قضایی یک ایده نو و متفاوتی است که می‌تواند نگرش‌ها و نگاه‌ها به موضوع قضاوت در عرصه بین المللی را در هر کشوری تغییر بدهد.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنده معتقدم خیلی از مسائل و مشکلاتی هنوز بین کشور‌ها وجود دارد که پرداختن به دیپلماسی اقتصادی می‌تواند آن‌ها را به طور کامل برطرف کند.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و چین اظهار داشت: تشکیل دیپلماسی قضایی به واسطه تشکیل یک مجمع جهانی حقوقی می‌تواند تمامی مشکلات فیمابین کشور‌ها را حل و فصل کند.

وی تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که ایده و گفتمان دیپلماسی قضایی از سوی رئیس دستگاه قضا ابتکار خوبی است البته باید مورد پیگیری قرار گیرد تا بتوان آن را اجرایی کرد.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بخشی از این کار - دیپلماسی قضایی - باید از طریق سفرای ما و دستگاه سیاست خارجی دنبال شود.
 

انتهای پیام/