شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انقلابی

یادداشت|تکلیف امروز روحانیت انقلابی و بسیجی


یادداشت|تکلیف امروز روحانیت انقلابی و بسیجی

روحانیت باید با روحیه ای جهادی و انقلابی ، وارد میدان عمل به تکلیف شده و با پررنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی و مبانی انقلاب و خط امام و ولایت ، سدی در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایجاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام  علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله سپاه در یادداشتی نوشت: روحانیت در عصر کنونی بر جایگاه پیامبران بزرگ الهی تکیه زده و به عنوان مربی انسان ها باید در سیر صعودی به مقام نفس مطمئنه برسد و تا آن جا بالا رود که به مرتبه قاب قوسین او ادنی شرفیاب شود و در چهره عرفای نام آوری مانند عارف کامل و عامل برجسته مرحوم حاج شیخ حسنعلی نخودکی ظهور و بروز کند.

   آن عارف و دانشمند بزرگ ، طریقت خویش را بر سه پایه استوار می دید :
   1. غذای حلال ؛
   2. توجه به نماز و حضور قلب در هنگام نماز ؛
   3. بیداری قبل از اذان صبح .
   آیت الله حق شناس می فرمود : اولین مرحله از سفر الی الله ، سحر خیزی است . آب حیات درون تاریکی شب به دست می آید .

   آیت الله بهجت ، این عارف عامل کامل می فرمود : بزرگان وقتی می خواستند مطلبی و فیضی را از خداوند بگیرند ، از شب و… آنان باید ایمان به مردم سالاری دینی را در جامعه پررنگ کنند.

   امام خامنه ای عزیز می فرمایند : امروز علاوه بر اینکه باید به مسائل اعتقادی اسلام پرداخت و اعتقاد به اسلام را در ذهن ها و دل ها راسخ نمود ، باید اعتقاد به حاکمیت اسلام را هم راسخ کرد .

   امام خمینی ( ره ) در پیام به روحانیت می آورند : باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست ، از لایه های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند .

   امام خامنه ای ، این حکیم سترگ و عارف عامل می فرمایند : حوزه علمیه ... قاعده نظام جمهوری اسلامی است و همه چیز روی این قاعده بنا شده و دوام خواهد یافت . این قاعده باید محکم باشد . استحکام این قاعده با تضمین سه عنصر اصلی :
   - فقه ؛
   - تهذیب و اخلاق ؛
   - آگاهی سیاسی،
   امکان پذیر است .

   آن حکیم متاله و ولی فقیه زمان و عارف کامل ، هم‌چنین می فرمایند : هیچ روحانی ای ... نمی تواند نسبت به نظامی که بر اساس اسلام پدید آمده است ... بی تفاوت باشد .

   معظم له همچنین می فرمایند : امروز هر روحانی ... به مقتضای تلبس به این لباس ، موظف است از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کند .

   این تکالیف سهمی از تکلیف روحانیت انقلابی و بسیجی است . این تکالیف مهم را آویزه گوش قرار دهیم و با روحیه ای جهادی و انقلابی ، وارد میدان عمل به تکلیف شویم و با پررنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی و مبانی انقلاب و خط امام و ولایت ، سدی در برابر تهاجم فرهنگی غرب شویم و خداباوری ، ولایت باوری ، معاد باوری ، حق باوری ، و دین باوری را سکه رایج در جامعه کنیم .

انتهای پیام/