به گزارش  دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری مهر، «نیر حاویتس»، سخنگو و مشاور سابق اطلاع رسانی نتانیاهو، این روزها به عنوان شاهد اصلی پرونده محاکمه نتانیاهو در دادگاه حاضر شده و برخی از رفتارهای نخست وزیر سابق را افشا کرده است.

مشاور سابق نتانیاهو در امور اطلاع رسانی افشا کرد که نتانیاهو مسئله اطلاع رسانی و ارتباطات را به دید یک مسئله امنیتی بررسی و مورد توجه قرار می‌داد و نسبت به این موارد همواره بدبین بود.

سخنگو و مشاور اطلاع رسانی سابق نتانیاهو در ادامه شهادت خود نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در سه پرونده اتهامی متهم کرد.

محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که با اتهاماتی از قبیل رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی رو به رو است، پس از سه ماه به تعویق افتادن، در شهریورماه از سر گرفته شد.

علیرغم تأخیر روی داده در محاکمه وی، این پرونده دلیل اصلی تشکیل ائتلاف کنونی و کابینه جدید رژیم صهیونیستی است که باعث کنار زدن نتانیاهو از قدرت شد.

گفته می‌شود که علت اصلی به تعویق افتادن روند محاکمه نتانیاهو اختلافات بین دادستان و وکلای مدافع بر سر شواهد جدیدی بود که در تلفن همراه اولین شاهد پرونده، «ایلان یشوآ» مدیرعامل سابق «والا»، ظاهر شد.

دادستانی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را متهم کرده است که از قدرت خود برای حمایت از شرکت «بزق» در سیاست‌های مخابراتی در ازای پوشش رسانه‌ای مطلوب نظرش از سایت خبری «والا»، استفاده کرده است.

دادگاه سپس رسیدگی به پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» و پرونده هدایای غیرقانونی موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» را در دستور کار خود دارد، اما به ادعای جروزالیم پست، ممکن است رسیدگی به این موارد چندین ماه دیگر یا حتی بیشتر صورت گیرد.

پیشتر دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی برای چندمین بار، برگزاری جلسه دادگاه محاکمه بنیامین نتانیاهو را به تعویق انداخته بود.

بر اساس این گزارش، در حالی که قرار بود این دادگاه روز ۱۲ جولای (۲۱ تیر ماه) و بعد از چهار هفته تأخیر برگزار شود اما باز هم تاریخ جدیدی برای برگزاری دادگاه اعلام شده بود.

گفتنی است، نتانیاهو با اتهامات فساد مالی مواجه بوده و روند تحقیقات قضائی درباره وی هم اکنون در جریان است. نتانیاهو پیشتر برای شانزدهمین بار طی ۲ سال اخیر به خاطر پرونده‌های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با داشتن پرونده‌های فساد مالی و دریافت رشوه از بازرگانان خارجی و تبانی با برخی جراید موسوم به «پرونده های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰» متهم است. در «پرونده ۴۰۰۰» نیز گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سو استفاده از جایگاه خود برای ارتقا تصویر رسانه‌ای وی و همسرش قرار گرفته‌اند.