شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه

در استان الحسکه:

شهروندان سوری جلو حرکت کاروان نظامیان آمریکایی را گرفتند

شهروندان سوری جلو حرکت کاروان نظامیان آمریکایی را گرفتند

کاروان نظامی آمریکا در سوریه برای عبور از مسبر مورد نظر خود با ممانعت شهروندان سوری روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یک کاروان متعلق به نظامیان آمریکایی در سوریه برای عبور از مسیر مورد نظر خود با ممانعت شهروندان سوری روبرو شد.

در این ارتباط گفته شده که برخی از شهروندان و کودکان سوری با پرتاب سنگ مانع از آن شدند که یک کاروان نظامی آمریکا از روستای «حامو» در استان الحسکه عبور کند و به همین دلیل خودروهای زرهی آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت از مسیر خود شده‌اند.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا با حملات هوایی مکرر در سوریه در جریان مبارزه با داعش در واقع ده‌ها زن و کودک را کشته و ارتش آمریکا در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است. در این گزارش گفته شده که ارتش آمریکا حملات پر تلفات خود علیه غیرنظامیان سوری را اعلام نمی‌کند، از جمله واشنگتن حملات هوایی سال ۲۰۱۹ ارتش آمریکا در سوریه که در آن بیش از ۶۴ زن و کودک کشته شد را هیچگاه اعلام رسمی نکرده است.

نویسنده این گزارش با توجه به حجم تلفات غیرنظامی در سوریه در نتیجه حملات آمریکا نتیجه می‌گیرد با این شرایط در جریان مبارزه با داعش، ارتش آمریکا احتمالاً مرتکب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان شده است.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه مستقر شده اما دولت دمشق با غیرقانونی خواندن حضور آمریکا، خواستار خروج این کشور شده است. از جمله «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در تیرماه امسال در جریان سخنانی درباره تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا گفت: آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه غیرقانونی است و هرچه سریع‌تر باید پایان یابد. سوریه دیگر نمی‌تواند تداوم حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را تحمل کند.