شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#نتایج#آسیب

رژیم غذایی ناسالم برای محیط زیست هم مضر است

رژیم غذایی ناسالم برای محیط زیست هم مضر است

نتایج یک بررسی نشان می دهد: رژیم غذایی ناسالم به محیط زیست هم آسیب وارد می کند.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که فعالیت های مرتبط با تولید و عرضه مواد غذایی و نوشیدنی های ناسالم مانند کیک‌های آماده، خوراکی‌های شیرین و مواد الکلی تقریبا یک چهارم از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند.

یک تیم از کارشناسان انگلیسی به بررسی تأثیر رژیم غذایی نامناسب، فراتر از پیامدهای آن بر سلامت افراد پرداختند. در این تحقیق بیش از ۴۰ هزار کالای برند و ۳۰۰۰ محصول غذایی دیگر مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد که با انتخاب گزینه های غذایی ناسالم، نشانه های انتشار کربن نیز افزایش پیدا می کند.

کارشناسان انگلیسی تاکید کردند: مقابله با بحران آب وهوایی مستلزم اعمال تغییرات بزرگ فرهنگی است. این موضوع صادق است که ما به تغییرات فرهنگی بزرگی نیاز داریم؛ مانند کاهش قابل توجه مصرف گوشت و محصولات لبنی که روی هم حدود ۴۶ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با رژیم غذایی بشر را تشکیل می دهند.

محققان تاکید کردند: با این حال، یافته های ما نشان می‌دهد که تغییرات کوچک نیز می‌تواند دستاوردهای بزرگی داشته باشد. می‌توان با حذف شیرینی‌ها و نوشیدن قهوه کمتر، از زندگی پایدارتر به لحاظ محیط زیستی برخوردار بود.

 به گزارش روزنامه نیوزیلند هرالد، در این مطالعه انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با تولید و حمل و نقل برخی مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت و سپس بر اساس دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت با ارزش غذایی آنها مقایسه شد. یافته‌ها نشان داد که شیرینی‌ها، کیک‌ها و بیسکویت‌ها عامل حدود ۸.۵ درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای مرتبط با مواد غذایی هستند، در حالی که فعالیت های مرتبط با تولید و عرضه نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه و الکل ۱۵.۱ درصد انتشار این آلاینده ها را افزایش می دهند.

منبع: ایسنا