شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#معترضان#هلند

نخست وزیر هلند معترضان به محدودیت های کرونایی را احمق خواند


نخست وزیر هلند معترضان به محدودیت های کرونایی را احمق خواند

نخست وزیر هلند در واکنش به اعتراضات، آشوب ها و ناآرامی های ایجاد شده در سه شب اخیر از طرف معترضان به محدودیت های کرونایی آن ها را احمق خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، چندین شب متوالی است که اعتراضات گسترده و خشونت باری علیه محدودیت های جدید اعمال شده از طرف دولت هلند برای مهار کرونا برگزار می شود که به درگیری هایی بین پلیس و معترضان منجر شده است.

حالا "مارک روته"، نخست وزیر هلند در سخنانی این شورش ها و ناآرامی ها را "انفجار خشونت خالص" و معترضان و آشوبگران را احمق نامیده است.

وی شورش ها و ناآرامی های شب های اخیر در کشورش را کاملا محکوم کرده و طی سخنانی در لاهه اعلام کرد : این انفجار خالص خشونت در پوشش تظاهرات بوده است.

نخست وزیر هلند اعلام کرد که پلیس و قوه قضائیه همه اقدامات لازم را انجام می دهند تا به جرم مجرمان رسیدگی کند.

در سه شب گذشته اعتراضات و شورش هایی علیه محدودیت های جدید ایجاد شده برای مهار کرونا در این کشور برگزار شد. برخی معترضان مواد آتش زا به سمت نیروهای پلیس پرتاب کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی کردند. پلیس در جریان این اعتراضات 140 نفررا دستگیر کرد.

نخست وزیر هلند در بخش دیگری از سخنان امروز خود اعلام کرد: حق اعتراض یک دارایی ارزشمند است، اما من هرگز نمی پذیرم که احمق ها از خشونت صرف علیه نیروهای پلیس و امدادی به این بهانه که ما ناراضی هستیم استفاده کنند.

در هلند حدود یک هفته است که به دلیل شرایط حاد کرونایی قرنطینه بخشی برقرار شده است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هلند طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است. میانگین موارد روزانه ابتلا به کرونا در هلند طی هفته گذشته 18 هزار نفر بوده است.

دولت هلند در پی وخامت اوضاع کرونایی اعلام کرده که طی سه هفته آینده، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری باید ساعت 8 شب تعطیل شوند؛ مراکز تجمعی دیگر به‌ویژه مکان‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی هم باید ساعت 6 عصر به کار خود پایان دهند. حضور افراد در محل کار، به‌جز موارد ویژه و با نظارت کارفرما،‌ مشروط به ارائه گذرنامه سلامت است. کسانی که این گذرنامه را نداشته باشند، از امکان استفاده از کافه‌ها و رستوران‌ها محروم می‌شوند.

بر اساس محدودیت جدید، شهروندان هلند تنها در صورت واکسیناسیون کامل یا بهبود یافتن از کرونا می‌توانند به اماکن عمومی مراجعه کنند و گواهی سلامت افرادی که فقط تست منفی کرونا دارند، فاقد اعتبار خواهد بود.

انتهای پیام/