شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارتش#آنکارا#نشست خبری#وزیر دفاع

خلوصی آکار:

یونان این تصور را ایجاد کرده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است

یونان این تصور را ایجاد کرده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است

وزیر دفاع ترکیه عصر امروز در یک نشست خبری با حضور فرماندهان ارتش این کشور اعلام کرد: یونان این تصور را ایجاد کرده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دِیلی صباح، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه عصر امروز دوشنبه طی سخنانی در یک نشست خبری با حضور فرماندهان ارتش این کشور اعلام کرد: یونان درگیر گفتمان و اقدامات تحریک‌آمیز و متجاوزانه است که باعث تشدید تنش در منطقه می‌شود.

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص ادامه داد: آنکارا تمام فعالیت‌های خود در دریای‌ اژه و مدیترانه شرقی را عاقلانه و آرام انجام می‌دهد. در حالی که ما به این شکل رفتار می‌کنیم، مقامات یونان در تلاشند با اظهاراتی که گویی ترکیه برنامه‌ای علیه یونان دارد، در اذهان جامعه بین‌المللی این تصور را ایجاد کند که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است. تاریخ و تحولات امروزه نیز به‌ وضوح نشان می‌دهد که متجاوز واقعی خود آنها هستند.

خلوصی آکار اضافه کرد: مقامات یونان ادعاهای مغایر تاریخ، حقوق و زندگی روزمره مطرح می‌کنند. صحبت از حقوق بشر است، اما اینکه گارد ساحلی یونان سعی دارد قایق‌های افراد بی‌دفاع را در وسط دریا سوراخ و به سمت آنها تیراندازی کند، بی‌وجدانی و یک جنایت بزرگ علیه بشریت است. در چنین فضایی ایجاد گفتمان متجاوزانه علیه ترکیه غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرواقعی است. این کاملا ریاکاری و دورویی است.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.