شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#بسکتبال

ببینید| جزئیات جدید از درگیری عجیب و خونین در لیگ بسکتبال آمریکا/ بازی کثیف لبرون جیمز؟

لیگ بسکتبال آمریکا شاهد یک جنجال بزرگ و عجیب بود که در این درگیری پای یک فوق ستاره نیز در کار بود.

ببینید| جزئیات جدید از درگیری عجیب و خونین در لیگ بسکتبال آمریکا/ بازی کثیف لبرون جیمز؟
خبرورزشی -

لبرون جیمز ستاره بسکتبال آمریکا در پی یک درگیری جنجالی و خونین در لیگ بسکتبال آمریکا NBA از بازی اخراج شد. این دومین بار طی 19 فصل حضور لبرون در NBA است که او به حکم داور از زمین اخراج می شود. 

این اتفاق در جریان بازی تیم لس انجلس لیکرز مقابل دیترویت پیستونز رخ داد. در کوارتر سوم مسابقه بود که بازیکن تیم دیترویت یعنی آیسایا استیوارت در ریباند ضربه آزاد تیم لیکرز ناگهان با لبرون جیمز درگیر شد در حین این درگیری جیمز با آرنج به صورت استیوارت ضربه زد. 

در اثر برخورد این ضربه، صورت استوارت پر از خون شد و این بازیکن که از این اتفاق به شدت عصبانی شده بود به سمت لبرون جیمز حمله ور شد که همین اتفاق با مداخله سایر بازیکنان نیز همراه شد. 
استیوارت که از سوی هم تیمی ها و مسئولان بازی کنترل می شد چندین بار به سمت جیمز حمله ور شد و حتی در این بین چنیدن نفر از کسانی که سعی در نگه داشتن او را داشتند نیز کتک زد. البته تصاویر نشان می‌داد که جیمز 36 ساله سعی داشت از بازیکن جوان تیم حریف عذرخواهی کند اما شدت عصبانیت او به حدی بود که فقط قصد حمله و ضربه زدن به لبرون را داشت. 

اولین باری که جیمز در جریان بازی از زمین اخراج شد مربوط به نوامبر 2017 است، زمانی که برای تیم کلیولوند کاوالیرز بازی می کرد. در آن زمان جیمز به دلیل مشاجره با داور اخراج شد. 

چهره های هر دو تیم لیکرز و پیستونز بعد از بازی که با نتیجه 121-116 به سود لیکرز به پایان رسید. آنتونی دیویس هم تیمی لبرون گفت: «همه کسانی که در لیگ هستند می دانند که لبرون آدم کثیفی نیست. به محض اینکه آن اتفاق افتاد او برگشت و به بازیکن حریف گفت که اشتباه کرده و قصد عدرخواهی داشت.»

دواین کیسی مربی تیم دیترویت هم گفت: «فکر نمی کنم جیمز اهل این حرکات باشد اما چشم استیوارت آسیب شدید دید و زخم شد. البته بیشتر قسمت ابروی او شکاف برداشت و خون شدیدی سرازیر شد. فکر کنم استوارت حتی نمی دانست چه کسی او را زده.»

بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان بسکتبال آمریکا حرکات استیوارت را سرزنش کرده و خواستار محرومیت فوری او شدند. البته برخی از کارشناسان داوری نیز معتقدند لبرون جیمز بابت این حرکت مستحق مجازات سنگینی است.