شهر خبر

وزیر کشور: در‌های دانشگاه کردستان، برای ملت‌های کُرد منطقه که روابط خوبی با آن‌ها داریم باز است

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان کردستان، گفت: در‌های دانشگاه استان کردستان، فراتر از مرز‌ها، برای همه کُرد زبانان و ملت‌های کُرد منطقه که روابط بسیار خوبی با آن‌ها داریم باز است و هرچند دشمنان خواستند بین ملت کُرد ایران و عراق فاصله بیندازند، ولی نتوانستند و نخواهند توانست.
خبرگزاری میزان- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در مراسم تکریم بهمن مرادنیا استاندار سابق و معارفه اسماعیل زارعی کوشا استاندار جدید استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان و مردم بزرگ آن تجلی شرافت، وفاداری، مقاومت و بصیرت هستند؛ تصریح کرد: نگاهی کوتاه به تاریخ پرافتخار این دیار در دوره انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نشان میدهد که چه مردان عزتمند و پرافتخاری در این خطه از کشور داریم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس مردمان این استان در برابر دشمن بعثی سینه سپر کردند و از کشور خود دفاع کردند.

 وحیدی با بیان اینکه مردم عزیز استان کردستان در طول دوران انقلاب اسلامی هم زمان در سه جبهه جنگیده اند؛ گفت: جبهه اول در مقابل ضد انقلاب وابسته که روزگاری از حمایت رژیم بعثی صدام و امروز در حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند و جبهه دوم مقاومت در برابر دشمن متجاوز بعثی و در نهایت جبهه سوم در برابر جنگ نرم و عملیات روانی دشمن است که در همه این جبهه‌ها به خوبی نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کردند.

وی اضافه کرد: مردم عزیز استان کردستان نشان دادند که انسان‌هایی امین، مقاوم و انقلابی هستند.

 وحیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان کردستان، گفت: در‌های دانشگاه استان کردستان، فراتر از مرز‌ها، برای همه کُرد زبانان و ملت‌های کُرد منطقه که روابط بسیار خوبی با آن‌ها داریم باز است و هرچند دشمنان خواستند بین ملت کُرد ایران و عراق فاصله بیندازند، ولی نتوانستند و نخواهند توانست.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد و هدفگذاری دولت جدید این است که بیش از پیش به مشکلات و توسعه استان کردستان پرداخته شود؛ از استاندار جدید خواست تا با کوشش زیاد، وظیفه خود را در قبال مردم استان ایفا کند و با اولویت بندی اهم مسائل، برای پیشرفت استان تلاش کند.


وی در این خصوص گفت: اولین و مهمترین ظرفیت استان کردستان سرمایه انسانی و فرهنگ غنی آن بوده و این دو رکن قدرت در این استان به خوبی مشهود است و در کنار آن طبیعت زیبا و دلربای استان، کشاورزی، معادن و دیگر ظرفیت‌ها باید فعال شده و محرومیت از چهره استان کاملا زدوده شود.

 

  • وزیر کشور: توسعه استان‌های مرزی از اولویت‌های کاری دولت است
  •  
    انتهای پیام/