شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان#تعداد

افزایش تعداد لژیونرها در لیگ قهرمانان

یک رسانه سعودی مدعی شده کنفدراسیون فوتبال آسیا با طرح افزایش لژیونرها در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرده است

افزایش تعداد لژیونرها در لیگ قهرمانان

به گزارش طرفداری، دو هفته پیش پیشنهادی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شد که تعداد سهمیه لژیونرهای باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا افزایش یابد و ساختار (3+1) تغییر کند.

در این طرح پیشنهادی قرار شده هر تیمی با توجه به مجوز خارجی ها در لیگ داخلی اش در لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت کند. البته فرمول استفاده از خارجی ها (3 خارجی و یک آسیایی) در هر بازی پربرجا است به شکلی که هر تیم می تواند بدون محدودیت طبق قانون لیگ داخلی اش مثلا 7 لژیونر خارجی به همراه خود بیاورد و به صورت چرخشی با فرمول(3+1) از آنها در بازی های لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

قانون حضور لژیونرها در لیگ ایران 3+1 است و طبق این قانون باشگاه های کشورمان بیش از این تعداد نمی توانند بازیکنان خارجی به همراه خود به رقابت های آسیایی ببرند اما در مقابل در لیگ عربستان هر تیم می تواند 7 لژیونر داشته باشد و این طرح کاملا به نفع سعودی ها است.

در این زمینه سایت «سعودی 360» در خبری اختصاصی از تایید رسمی این طرح از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد. بدین ترتیب تیم ها در فصل آینده(2022)می توانند با تعداد بیشتری از بازیکنان خارجی پا به این رقابت ها بگذارند.

 

وبگردی